پژوهش، عاملی برای پاسخگویی به نیازهای بهزیستی است

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ضرورت انجام پژوهش گفت: تغییرات و جابجایی سریع مرز‌های دانش با سرعت بالایی در حال انجام است.

علی محمد قادری در پیامی به مناسبت هفته پژوهش، امر پژوهش را عاملی برای مدیریت و پاسخگویی به نیاز‌های حوزه رفاه و بهزیستی دانست.

متن این پیام به شرح ذیل است:

مأموریت‌ها و اهداف سازمان بهزیستی کشور ایجاب می‌نماید تا راهکار‌ها و اقدامات این سازمان جهت ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف با اتکاء به روش‌های علمی، کارآمد و مبتنی بر شواهد انجام شود. این امر موجب صرفه جویی در منابع، رضایت جامعه هدف، ارتقا بهره وری، نوآوری در خدمات، پرهیز از دوباره کاری و موجب آشنایی، توانایی و تسلط کلیه بدنه کارشناسی و مدیریتی سازمان به دانش روز در حوزه‌های مأموریتی خواهد شد.

منظور از پژوهش در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی این است که همه کارکنان در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها، تهیه و ابلاغ شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌ها با نگاه پژوهشی، تمام فعالیت‌های اجرایی خود را مبتنی بر مطالعه و پژوهش‌های کاربردی در مقیاس‌های خرد و کلان نمایند.

امروزه تغییرات و جابجایی سریع مرز‌های دانش با سرعت بالایی در حال انجام است. در حوزه رفاه و بهزیستی این امر به صورت خاص و ویژه احساس می‌شود؛ لذا به منظور ارائه خدمات به‌موقع، امر پژوهش می‌تواند پاسخگویی را متناسب با نیاز‌ها مدیریت نماید.

شناسایی، فهم، ترجمان و کاربست دانش و تشخیص مفید بودن آن در برنامه‌های سازمان امری لازم و ضروری است. اگرچه عمده تأکیدات بر تولید دانش می‌باشد، ولی شناخت دانش مفید و کاربست آن نیازمند یک نظام منسجم فکری، خلاق و نوآور است تا بتواند امر مهم پژوهش را در حیطه اجرایی، جریان سازی و جاری سازی نماید. بدیهی است پیاده سازی محور‌های چهارگانه مردمی سازی، شفافیت، هوشمند سازی و کارآمدی، به عنوان راهبرد‌های اساسی سازمان بهزیستی کشور، نیازمند کارکنان و سازمان دانش محور می‌باشد.

اینک به مناسبت فرا رسیدن "هفته پژوهش و فناوری" فرصت را غنیمت شمرده بدین وسیله مراتب تشکر و قدردانی خالصانه خود را از کلیه همکاران دانش محور سازمان بهزیستی کشور اعلام و آرزوی سلامتی و موفقیت شما را از خداوند منان مسئلت می‌کنم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار