برگزاری رزمایش همه جانبه زلزله و اسکان اضطراری در بام ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: سومین رزمایش همه جانبه زلزله، آوار برداری در سیلاب و اسکان اضطراری صبح امروز در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

مسعود مثنوی در این رزمایش‌ چند منظوره‌ امدادی که با همراهی دستگاه های عضو ستاد مدیریت‌ بحران چهارمحال و بختیاری اجرا شد با اشاره به اهمیت اسکان اضطراری در زمان وقوع زلزله و سیلاب، اظهار داشت: در این رزمایش، برپایی اردوگاه اسکان اضطراری برای حداقل ۱۰ و حداکثر ۲۵ خانوار و با استفاده از چادر‌های عملیاتی از سوی اعضای سازمان امداد و نجات و جوانان جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری و کانون دانشجویی دانشگاه شهرکرد با تاکید بر اعضای آموزش‌دیده در طرح یاس، تمرین و اجرا شد.

وی افزود: انتخاب محل اسکان مناسب برای اسکان اضطراری، ترویج فرهنگ استفاده از اردوگاه، نحوه صحیح ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری، هماهنگی با دستگاه‌های مسئول و توان افزایی‌ امدادگران تیم‌ های تخصصی اسکان‌ اضطراری‌ و اعضای تیم‌ سحر و اعضای سازمان جوانان از مهم ترین اهداف رزمایش همه جانبه زلزله و اسکان اضطراری است.


بیشتر بخوانید


مثنوی اضافه کرد: با برگزاری این تمرین‌ها اقشار مختلف می‌توانند در حوادث با تمرکز و مهارت بیشتری وارد میدان شوند.

وی ادامه داد: این رزمایش با همکاری دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران، اعضای کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر در دانشگاه شهرکرد، آتش نشانی و مسئولان مربوطه به صورت عملیاتی انجام شد.

در ادامه بیننده تصاویر اجرای رزمایش همه جانبه و چند منظوره زلزله، آوار برداری در سیلاب و اسکان اضطراری که در دانشگاه شهرکرد برگزار شد باشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار