امام جمعه کازرون با یادآوری ابعاد جنایت تروریست‌ها در حرم شاهچراغ (ع) گفت: این حادثه هویت پلید دشمنان نظام جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی در مراسم اربعین شهدای حرم شاهچراغ (ع) که در مسجد امامزاده کاشی این شهرستان برگزار شد، گفت: دشمنی دشمنان اسلام از ابتدای تاریخ ادامه داشته و خواهد داشت.

او، ضمن محکوم کردن جنایت تروریست‌ها در حرم شاهچراغ (ع) گفت: زائر حرم شاهچراغ (ع) در کجا دشمن را تهدید می‌کند که دست به چنین جنایتی زدند. این حادثه هویت پلید دشمنان نظام جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان داد.

مصباحی با اشاره به جایگاه شهیدان با استفاده از آیات قرآن کریم و روایات اسلامی گفت: عظمت شهید و شهادت و عظمت مقام شهید پایان‌ناپذیر خواهد بود و خداوند خود به بهترین شیوه درباره این جایگاه سخن گفته است.

امام جمعه کازرون تأکید کرد: مقامی بالاتر از شهادت نیست و خوبی بهتر از آن نیست؛ فردای قیامت مقام شهدا بر همگان مشخص خواهد شد.

او با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل عمران «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛ هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‏ اند مرده مپندار بلکه زنده‏ اند که نزد پروردگارشان روزى داده مى شوند»، گفت: با توجه به آیات قرآن کریم و روایات وارد شده به شهدا نباید مرده بگوئیم بلکه آنان زنده بوده و منبع اثر هستند. ارزش زنده بودن هر کس به سربلند بودنش است و شهدا بالاترین مقام هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.