خریداری اولین بسکت هوایی اطفای حریق کشور برای آتش نشانی تبریز

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: با حمایت شهردار اولین بسکت هوایی اطفای حریق کشور خریداری و در سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز به‌کار گرفته شد.

آتش‌پاد زبردست با اشاره به اینکه بسکت هوایی اطفای حریق کشور به صورت بومی در داخل تولید شده است،گفت: با توجه به خرید تجهیزات و افتتاح ایستگاه آتش نشانی، امسال را می‌توان سال آتش نشانی در مدیریت شهری تبریز نامگذاری کرد.

وی با بیان اینکه از آخرین خریداری تجهیزات جامع آتش نشانی بیش از ۱۰ سال می‌گذرد، اظهار داشت: امسال برای اولین بار ۲۰۰ ست دستگاه تنفسی کامل به همراه ۲۰۰ ست تنفسی یدکی خریداری شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: این دستگاه‌ها آخرین نوع تکنولوژی دستگاه‌های تنفسی ساخت کشور آلمان در سال ۲۰۲۲ است که شرایط حمل آن امکان راحتی مانور عملیاتی و چابکی را در آتش نشانان حفظ و آنان را برای اجرای مانور عملیاتی مدت زمان طولانی میسر می‌کند.

آتش پاد زبردست ادامه داد: همچنین ۳۰۰ دست لباس مخصوص اطفای حریق به همراه ۳۰۰ کلاه محافظ خریداری و برای استفاده تحویل نیرو‌های سازمان آتش نشانی شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با بیان اینکه ماشین‌آلات و تجهیزات موجود مجموعه در ۲ ماه پیش، تنها ۶۰ نیاز سازمان را برآورده می‌کرد، گفت: برای اولین بار ۶۰ دستگاه بی سیم دیجیتال در راستای تامین تجهیزات ارتباطاتی مورد نیاز سازمان خریداری شده است.

آتش پاد زبردست با اشاره به انجام ۲ هزار و ۶۰۷ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در نیمه نخست امسال، افزود: یک هزار و ۴۶۰ مورد از این عملیات‌ها به امداد و نجات و یک هزار و ۱۴۷ مورد نیز برای اطفای‌حریق مربوط بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار