تنها ۲۵ درصد سرمایه ارتباطات در کشور فعال است

سلطانی با اشاره به سهم صنعت ارتباطات در اقتصاد کشور گفت: تنها ۲۵ درصد سرمایه ارتباطات در کشور فعال است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در حال حاضر ۲۵ درصد سرمایه ارتباطات در کشور فعال است و سهم مخابرات در حوزه ارتباطات کشور و در توسعه اقتصادی رو به افزایش است و اگر بتوانیم در این صنعت سرمایه‌گذاری کنیم، اقتصاد کشور رشد خواهد کرد.

مجید سلطانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبرنوری مخابرات ایران در استان گلستان اظهار کرد: مخابرات و صنایع وابسته یکی از صنایع مهم در حوزه توسعه اقتصاد به شمار می رود و این مسئله در دیگر کشورها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

سلطانی بیان کرد: در دهه گذشته ایران شاهد رشد معمول در اقتصاد دیجیتال بوده و سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی ایران ۳.۸ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۶.۹ درصد رسیده است.

وی افزود: غیر از فیبرنوری هیچ سیستم انتقالی این قدرت ها را پاسخ نمی دهد و لذا وزیر ارتباطات در این مسیر برای توسعه فیبرنوری تاکید دارد.

سلطانی به تاثیر سرمایه گذاری توسعه شبکه باند پهن بر ایجاد شغل اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۵ درصد سرمایه ارتباطات در کشور فعال است و امسال نیز افزایش چشمگیری پیدا نکردیم و باید بپرسیم چرا این صنعت به این روز افتاده و نمی تواند اشتغال‌زایی در استان ها ایجاد کند.

وی افزود: در روستاها میزان درآمد به هزینه های ما یک به چهل است ولی با این وجود از این سیستم هم کاملا به نفع هموطنان مان در اقصی نقاط کشور سرمایه گذاری و نگهداری می کنیم.

وی افزود: انگیزه سرمایه گذاری در صنعت مخابرات کم شده و کمتر سرمایه گذار داخلی و خارجی حاضر به سرمایه گذاری در این صنعت است و باید این مسئله حل شود.

سلطانی افزود: باید چرخه اقتصاد و صنعت با هم متصل شود و درآمد به صنعت برگردد و نباید اجازه دهیم که این چرخه متوقف شود.

وی گفت: ۸۶ درصد هزینه های مخابرات برای نیروی انسانی با توجه به شرایط به وجود آمده است ولی درآمدهای شرکت متناسب با آن نیست.

سلطانی افزود: هزینه تجهیزات ارزی و ریالی به صورت میانگین در ۱۰ سال گذشته ۲۲ برابر شده است و با این درآمدها نمی توان به توسعه دست یافت، با اجرای طرح جهادی در توسعه فیبرنوری یا نجما می توانیم رسالت شرکت مخابرات ایران را در ارتباط رسانی بهینه به هموطنان انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار