لزوم ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به مجوز‌های نشر دیجیتال

دریابیگی درباره کاستی‌های قوانین نشر دیجیتال در کشور گفت: هنوز وزارت ارشاد کتاب کاغذی را قبول دارد و نشر دیجیتال خیلی مجوز رسمی ندارد.

علی دریابیگی، کارشناس سابق حوزه نشر شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه «کتاب فرهنگ» رادیو فرهنگ در پاسخ به این سوال که آیا قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی توانسته در حوزه اجرا تقویت‌کننده نقش کتاب و توسعه فرهنگ مطالعه باشد، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه نشر دیجیتال و مجوز این حوزه ورود کند. 

دریابیگی ادامه داد: هنوز وزارت ارشاد کتاب کاغذی را قبول دارد و آن کتاب باید مجوز بگیرد؛ بنابراین نشر دیجیتال خیلی مجوز رسمی ندارد. قطعاً باید شورای عالی انقلاب فرهنگی در این حوزه ورود کند و سند و سیاستی برای نشر الکترونیک و ترویج آن طراحی کند.

کارشناس سابق حوزه نشر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگرچه اپلیکیشن‌هایی که در حوزه کتاب کار می‌کنند، مجوز از وزارت ارشاد دارند، افزود:، ولی کتاب‌های داخل اپلیکیشن باید از نشر کاغذی باشد و به ebook تبدیل شده باشد. البته هنوز این سیاست انجام نشده است.

دریابیگی با بیان اینکه کارگروهی که بخواهد در حوزه نشر در شورا کار کند، نداریم، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در حوزه سیاست کلان ورود کند و تعریفی را برای نشر دیجیتال پیشنهاد دهد. ما در حوزه نشر الکترونیک خیلی ایراد داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.