رئیس پلیس راهور گیلان گفت: فرهنگ استفاده از پل عابر پیاده باید جدی‌تر پیگیری شود.

سرهنگ امیر طالبی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان گفت: ایجاد پل‌های عابر در خیابان‌ها، اطمینان خاطر برای عابران پیاده و رانندگان است، اما شاهد عدم استقبال مردم از این معابر امن عبور و مرور هستیم.

او افزود: برای افزایش ایمنی عابران باید فرهنگ استفاده از پل عابر پیاده به صورت جدی‌تر پیگیری شود.

به گفته رئیس پلیس راهور گیلان، یکی از دلایلی که شهروندان رغبت کمی برای استفاده از پل هوایی دارند این باور غلط است که تصور می‌کنند، عبور از پل باعث اتلاف وقت آن‌ها می‌شود.

سرهنگ طالبی تصریح کرد: استفاده از پل‌های عابر پیاده نه تنها وقت افراد را تلف نمی‌کند بلکه از بروز حوادث جبران‌ناپذیر نیز جلوگیری خواهد کرد.

افزایش ایمنی عبور و مرور عابران پیاده، ایجاد آرامش و کاهش اضطراب عبور از عرض خیابان‌های شلوغ، جلوگیری از حوادث تلخ، کاهش تصادف و مشکلات ترافیکی از مزایای ساخت پل‌های عابر پیاده است.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ حضور معتادان، کارتن خواب‌ها، دستفروشان در حاشیه و روی پل‌ها، تاریکی و خرابی پل‌های مکانیزه این امکانات شهری را از کارکرد‌های واقعی خود دور و به معابری ناامن و غیرقابل تردد بدل کرده است.

از طرفی نصب تابلو‌های تبلیغاتی بر روی این پل‌ها به دلیل محدود کردن دید آن‌ها موجب نداشتن امنیت جانی و مالی به ویژه در ساعات شب می‌شود و به همین علت مردم معمولا از این پل‌ها برای عبور و مرور استقبال نمی‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.