عضو کمیسیون آموزش مجلس خبر داد:

گزارش عین‌اللهی درباره بیمه همگانی ۶ میلیون نفر در کشور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از گزارش وزیر بهداشت به این کمیسیون درباره بهبود وضعیت تعرفه پرستاری و افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی خبر داد.

رضا حاجی‌پور در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در نشست امروز بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون آموزشی این وزارت‌خانه، جهت ارائه گزارش عملکرد این وزارتخانه در کمیسیون حاضر و آماری از فعالیت‌های انجام شده، ارائه داد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: وزیر بهداشت در خصوص موفقیت‌های حوزه بهداشت و درمان به ویژه در راستای مقابله با کرونا که با واکسیناسیون ۱۵۶ میلیون دُز آمار ابتلا به کرونا در کشور را به صفر رساند، توضیحاتی ارائه و درباره بیمه همگانی ۶ میلیون نفر به ویژه از سه دهک پایینی جامعه مواردی را بیان کرد.

حاجی‌پور ادامه داد: بهبود وضعیت تعرفه پرستاری، افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی و دستیاری نیز از دیگر مواردی بود که وزیر بهداشت در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.  

وی تصریح کرد: نمایندگان نیز در نشست امروز نقطه نظرات خود را بیان و به مواردی از جمله ضرورت توجه به حوزه پژوهش در وزارت بهداشت، ضرورت کنترل بازار دارو و قطع دست مافیای دارو و حمایت از شرکت‌های تولید واکسن اشاره کردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد:همچنین در نشست امروز بر تقویت دانشگاه‌های علوم پزشکی، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری تأکید و بر ضرورت اصلاح بیمه سلامت و همگانی و تحت پوشش قرار گرفتن دارو‌ها و خدمات اشاره شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
تمام مشکلات از بیمه و مجلسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
بیمه فقط گرفتن سراته دقیقی داره از زمانی که دفترچه ها حذف شد پزشکا و داروخانه ها هر کار دلشون خواست میکنن بیچاره کردن مردم رو
یه دانشجو از آشناها تو یه غریب برا سرماخوردگی سری قبل که دکتر‌رفته اصلا نگفتن بیما ای با دارو حدود سیصد ازش گرفتن
سری بعد هم که گفته بیمه هستم میگفت بیست سی تومنی فقط کمتر گرفتن گفتن پزشک خانواده ات اینجا نیست
این بنظر شما منصفانه است
کشورای دیگه هر چیزی که کامپیوتری میشه سرو سامان میگیره از ما مبهم و دلبخواهی میشه
آخرین اخبار