دیدار سفیر ایران با وزیر بازرگانی عراق در بغداد

وزیر بازرگانی عراق با سفیر کشورمان در بغداد دیدار و درباره اجرای توافقات و یادداشت‌های تفاهم با یکدیگر گفتگو کردند.

وزارت بازرگانی عراق خبر داد که امروز، یکشنبه اثیر داود الغریری، وزیر بازرگانی این کشور با محمد کاظم آل صادق، سفیر کشورمان در بغداد دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش شبکه خبری العهد، در این دیدار که بین مقام ایرانی و عراقی برگزار شد بر تقویت همکاری‌های دو جانبه در زمینه بازرگانی میان دو کشور تاکید شده است.

افزایش میزان تبادلات تجاری، آغاز به کار کمیته‌های مشترک، تبادل دیدگاه در زمینه همکاری مشترک با شرکت‌های وزارت بازرگانی، مشارکت در دوره‌های نمایشگاه بین المللی بغداد و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در داخل عراق از موضوعات مهم در این نشست بوده است.

وزیر بازرگانی عراق اعلام کرد که این کشور در نظر دارد سیاست‌های جدیدی را در زمینه گسترش تبادلات تجاری در نظر گیرد و به همین خاطر از بازار‌های جهانی استقبال می‌کند و این هدف محقق نمی‌شود مگر از طریق تبادل تجربه‌ها و امضای توافقنامه‌های همکاری که در جهت منافع هر دو کشور باشد.

الغریری در ادامه تاکید کرد که باید سطح همکاری‌های تجاری افزایش یابد تا بتوان از این طریق میان میزان صادرات و واردات توازن برقرار کرد و برای همین باید در جهت عقد توافقات تجاری کوشید.

سفیر ایران هم گفت تهران اهمیت ویژه‌ای برای عراق قائل است و آمادگی دارد در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی از این کشور حمایت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار