هاجری:

مدیران فارس اجازه ندهند حق استان پای سلایق سازمان‌ها قربانی شود

عضو شورای شهر شیراز با گلایه از عدم تخصیص انتقال آب خلیج فارس به استان گفت: به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست انتقال آب از خلیج فارس فقط به سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تا حدودی خراسان جنوبی صورت می‌گیرد.

محمدرضا هاجری در نطق پیش از دستور نود و سومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مطالبات مردم در سه حوزه امنیت، سلامت، معیشت برحق است و هرکس دل در گرو نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد باید با تلاش‌های جهادی و میدانی در رفع مشکلات مردم گام بردارد.

او با بیان اینکه دشمن دنبال ناامید کردن مردم از حکومت اسلامی است، گفت: با کار و تلاش مضاعف برای مردم، از شعار‌های روانی ایران‌ستیزی و ایران‎هراسی عبور کرد. دشمن قصد دارد از طریق عوامل داخلی خود اجازه ندهد روند پیشرفت و رفع مشکلات سرعت بگیرد. هوشیاری و بصیرت و مردم‌داری باید پیشه کرد، خدمت و رفع مشکلات مردم را همچنان عبادت دانست.

هاجری در ادامه سخنان خود با اشاره به مسئله خشکسالی گفت: پس از امیدواری به انتقال آب خلیج فارس به فارس، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده است انتقال آب فقط به سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تا حدودی خراسان جنوبی صورت می‌گیرد. یعنی فارس و اصفهان حذف شدند. استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کرمان قبلاً به انتقال آب دست یافتند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: استان فارسی که سالیان سال رتبه اول تولید گندم و سوم برنج بود و غذای بعضی از استان‌ها را تأمین می‌کرد، حال که حوزه‌های آب زیر زمینی‌اش کاهش یافته است و به سوی خشکسالی می‌رود، نباید علی‌رغم مصوبات سابق و گذشته، از انتقال آب بهره ببرد؟ از مجمع نمایندگان استان، بزرگان، مدیران و وزیران فارسی در خواست داریم، اجازه ندهند حق و حقوق فارس پای سلایق سازمان‌ها قربانی شود.

او با بیان اینکه بافت فرسوده و تاریخی شیراز را نباید محدود و محصور در مناطق ۲ و ۸ دانست، افزود: در مناطق یک، ۳،۷ و امثالهم هم بافت فرسوده وجود دارد. باید از تسهیلات ویژه بازسازی بهره ببرند. در محلات قصردشت شیراز، شهرک سعدی، ابیوردی و دروازه اصفهان منازلی وجود دارد که با تیر‌های چوبی ساخته شده‌اند. بسته‌های تشویقی احیای بافت فرسوده باید فراگیر و عادلانه توزیع شود تا توازن شهری رعایت شود.

هاجری همچنین گفت: در آستانه تصویب و نهایی شدن برنامه و بودجه ۵ ساله شهرداری شیراز لازم است بر روی محرومیت‌زدایی و توزیع عادلانه طرح و بودجه‌های مصوب، متمرکز و حساس بود، مدیریت شهری جلودار خدمات‌رسانی است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه با محرومیت‌زدایی و عدالت‌‎محوری باید طعم خوش و شیرین خدمت به محرومان را به کام‌های عطشان از محرومیت چشانید، گفت: در وضع موجود به‌جز تلاش‌های سپاه و شهرداری نشانی از محرومیت‌زدایی و عدالت محوری مشاهده نمی‌شود.

او با بیان اینکه شکاف طبقاتی شمال و جنوب ایجاد شده است، وضعیت اصلاح شود وگرنه با شعار نمی‌توان موج سواری کرد، افزود: مردم شهر به‌ویژه محرومان، ولی نعمت ما هستند، باید آن‌ها را امیدوار و راضی نگه داشت. بهتر است در این راستا از صاحبان تجربه، مشاوره گرفت تا وضع موجود اصلاح و تکرار نشود.

هاجری گفت: بدون شک تمامی مسئولان دلسوز نظام مقدس روی حفظ و صیانت از نهاد خانواده، تعالی خانواده، جوانی جمعیت متمرکز و همفکری دارند که قابل تقدیر است، اما در عمل با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها و افزایش ساعات کار بانوان شاغل عملاً نهاد خانواده و بانوان متأهل با مشکل جدی مواجه شده‌اند. حضور بانوان متأهل شاغل تا ساعت ۴ بعدازظهر، این بانوان را با مشکل رسیدگی به خانواده و آسیب مواجه کرده است لذا لازم و ضروری است برای مادران شاغل فکری اساسی صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: حداقل دو ساعت از فرصت کاری روزانه آن‌ها را دور کاری در نظر بگیرند تا مشکل فعلی حل و فصل شود. با توجه به تفویض اختیارات تصمیم و اقدام به استانداری‌ها، بهتر است در راستای حمایت عملی از نهاد خانواده و تعالی خانواده مشکل جدی آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه شورا و شهرداری به‌عنوان جلودار گره‌گشایی با تدبیری هوشمندانه موضوع مشکل هزاران بانوی شاغل در مدیریت شهری را حل و فصل و گره‎‌گشایی گفت: در ضمن لازم است اداره رفاه شهرداری، تمام جوانان دختر و پسر مجرد شاغل در شورا و شهرداری را شناسایی با بسته‌های حمایتی و شرط ادامه کارشان یا احیای سنت نبوی از طرح صیانت و جوانی جمعیت در عمل پشتیبانی کنند.

هاجری در پایان از راه‌اندازی خطوط هوایی مستقیم شیراز ـ نجف و برعکس قدردانی کرد و گفت: همچنین گرچه زحمات مدیران حوزه گردشگری و زیارت استان فارس و شهر شیراز در این واقعه مبارک، مورد توجه و تقدیر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار