کتابخانه عامه کابل دیجیتالی می‌شود

رئیس عمومی کتابخانه عامه کابل گفت با همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ به زودی روند دیجیتال سازی کتابخانه عامه کابل آغاز شود و در این راستا پیشرفت هایی نیز شده است.

مهاجر فراهی،  معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ از بخش های کتابخانه عامه کابل دیدن کرد و گفت وزارت اطلاعات و فرهنگ درغنی سازی این بخش تلاش می کند.

فراهی گفت در نشستی که با برخی از ناشران کتب داشتیم، آنان وعده کردند که به خاطر غنی سازی کتابخانه های عامه کمک خواهند کرد.

به گفته فراهی، کتابخانه های عامه که یکی از مراکز فعال فرهنگی است و بیشتر پژوهشگران و نویسنده ها و به خصوص محصلان و شاگردان مکاتب، برای تهیه مواد معلوماتی ، به این ریاست مراجعه می کنند، آنان باید به کتاب های مورد نیاز شان دسترسی داشته باشند.

کتابخانه های عامه شهر کابل که در قسمت چهار راهی ملک اصغر کابل موقعیت دارد، با سابقه‌ترین کتابخانه عامه در کشور است و به زودی به گونه ای دیجیتالی تنظیم خواهد شد.

قاری عبیدالله حنیف، رئیس عمومی کتابخانه عامه کابل در این باره گفت: دریک سال گذشته بیش از ده هزار جلد کتاب را برای این ریاست جمع آوری کردیم و تلاش داریم با همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ به زودی روند دیجیتال سازی کتابخانه عامه آغاز شود و در این راستا پیشرفت هایی نیز شده است.

کتابخانه عامه کابل در سال ۱۳۴۵ شمسی ایجاد شده است. 

برچسب ها: طالبان ، کتابخانه ، کابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار