فعالیت بیش از ۱۶۶ هزار سفیر سلامت در کردستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در استان ۳ هزار و ۷۷۰ نفر داوطلب سلامت و ۱۶۶ هزار و ۱۰۳ نفر سفیر سلامت خانوار فعالیت می کنند.

دکتر بیدارپور در مراسم تقدیر از داوطلبین سلامت در روز جهانی داوطلب اظهار داشت: داوطلبان سلامت دل در گرو آینده بهتر برای سلامت محله، روستا، شهرستان، استان و ایران دارند و ما به همه داوطلبانی افتخار می‌کنیم که با همکاری یکدیگر در همبستگی و تجسم الهام در عمل، الگوی سلامت درجوامع خود هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: شعار "انسجام اجتماعی و عدالت در سلامت" از طریق ترویج فرهنگ داوطلبی به عنوان یکی از رکن‌های اصلی مشارکت جامعه در ارتقای سلامت است که بایستی سیاست گزاران به آن توجه نمایند.

او گفت: توانمندسازی و ارتقاء سلامت به تنهایی در این دوره امکان پذیر نیست مگر اینکه در کنار هم و در همبستگی با یکدیگر به این هدف دست یافت.

وی ضمن تاکید بر اینکه، داوطلبان سلامت کسانی هستند که با همبستگی گرد هم می‌آیند و راه حل‌هایی را برای چالش‌های سلامت ارائه می‌دهند، گفت: همانطور که در دوران پاندمی بیماری کووید-۱۹ نشان دادند، اقدامات بهداشتی در راستای پیشگیری و کنترل بیماری و ارتقاء سلامت بدون مشارکت مردم و داوطلبان امکان پذیر نیست.

خوشگوار، معاون سلامت آموزش و پرورش استان کردستان نیز در ادامه به بیان اهمیت اقدامات انجام شده توسط سفیران سلامت دانش آموزشی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در استان ۴۰ هزار و ۴۰۰ نفر سفیر سلامت دانش آموزی وجود دارند که طی سپری کردن آموزش‌های لازم در زمینه سلامت، این آموزش‌ها را به سایر دانش آموزان منتقل می‌ کنند.

کندائی، مدیر روابط عمومی و سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه نیز مشارکت بدون چشمداشت داوطلبین سلامت از جمله سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت در تمام امور مربوط به سلامت مخصوصا دوران مقابله با بیماری کرونا را ارج نهاد و به فرهنگ سازی و توسعه تفکر مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی در بین نسل جوان و آینده ساز تاکید  کرد.

در پایان مراسم نیز دکتر حسن محمودی، مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه جهت توانمندسازی و ارتقای سلامت جامعه، نیازمند چهار چرخ اصلی سیاست گزاران بهداشتی، تیم‌های بهداشت و درمان، مشارکت‌های بین بخشی و داوطلبان سلامت است، گفت: در صورت نبود هریک از این چرخ ها، توانمند سازی و ارتقاء سلامت صورت نخواهد گرفت.

در ادامه مراسم با تقدیم هدایا و لوح تقدیر از داوطلبین سلامت در حوزه‌های مختلف قدردانی به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.