فعالیت ۴۱ واحد در مرکز رشد فناوری سلامت چهارمحال و بختیاری

۴۱ واحد فناور در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان، واحد‌ها و هسته‌های فناور در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد فعال شده است.

رئیس مرکز رشد فناوری سلامت و دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۱ واحد فناور در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان، واحد‌ها و هسته‌های فناور در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی فعال شده است.

سعید یزدانی‌راد افزود: تاکنون ۱۵۰ نفر در ۴۱ واحد فناور شامل شرکت‌های دانش‌بنیان، واحد‌ها و هسته‌های فناور و تیم‌های کاری وابسته آن‌ها در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان مشغول به کار شده‌اند.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: حوزه‌های اصلی فعالیت واحد‌های فناور مستقر در مرکز رشد فناوری سلامت چهارمحال و بختیاری بیشتر در زمینه‌های تولید تجهیزات پزشکی، گیاهان دارویی، حوزه سلولی مولوکولی و تجهیزات آزمایشگاهی است.

یزدانی‌راد تصریح کرد: این واحد‌های فناور در مراحل مختلف رشد و تجاری‌سازی قرار دارند و برخی در مرحله تحقیق و توسعه، برخی در مرحله تولید اولیه، برخی در مراحل تجاری‌سازی و تعدادی نیز در مرحله تولید انبوه هستند.

وی یادآور شد: تعدادی از واحد‌های فناوری که در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان اقدام به تولید انبوه محصولات تولیدی خود می‌کنند که محصولات را به بازار‌های داخلی عرضه می‌کنند و در حال حاضر صادرات ندارند.

یزدانی‌راد تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان از مرکز رشد فناوری سلامت حمایت کامل می‌کند و اعطای کمک‌های بلاعوض به واحد‌های فناور دانشجویی، ارائه تسهیلات با همکاری صندوق پژوهش و فناوری استان و اعطای تسهیلات به واحد‌های فناور مستقر از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری که دانشگاه علوم پرشکی با آن‌ها قرارداد عاملیت دارد از جمله این حمایت‌ها است.

وی تاکید کرد:مبلغ تسهیلات متناسب با طرح‌های ارایه شده است و سقفی برای آن مشخص نشده است، ولی در اعطای تسهیلات به واحد‌های فناور دانشجویی به طور معمول مبالغ ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان اعطا می‌شود و تسهیلات بالای ۵۰۰ میلیون تومان به واحد‌های فناور دانش‌بنیان و با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعلق می‌گیرد.

رئیس دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: تسهیلات حمایتی دانشگاه، تمامی افراد و شرکت‌هایی که ایده‌ای در زمینه فناوری سلامت داشته باشد، را شامل می‌شود و دانشگاه محدودیتی در پذیرش افراد و شرکت‌هایی غیر وابسته به دانشگاه ندارد.

وی تصریح کرد:دانشگاه علوم پزشکی استان از استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز رشد فناوری سلامت چهارمحال و بختیاری استقبال می‌کند و حتی اگر شرکتی در منطقه جغرافیایی اُستان نباشند، ولی دارای ایده‌ای در زمینه فناوری سلامت باشد، پذیرش آن انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.