کسب عنوان نخست پژوهشی توسط دانشکده علوم پزشکی مراغه

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت:دانشکده علوم پزشکی مراغه رتبه اول پژوهشی را در بین دانشکده‌های مستقل کسب کرد.

آقای ارجمند گفت: با تلاش و همت اعضای هیات علمی دانشکده علوم پزشکی در رتبه بندی‌های وزارت بهداشت در حوزه پژوهش بین دانشکده‌های مستقل رتبه یک را کسب کرده است.

وی افزود: همچنین در بین تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه ۳۰ را در بین ۶۷ دانشگاه کسب کرده است در حالی که بسیاری از دانشگاه‌های با سابقه از جمله ایلام، لرستان، شاهرود در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این رتبه بندی بحث تولید انواع مقالات پر استناد، پروپوزال و تالیف کتاب‌ها و همچنین تحقیقات فناور محور مورد بررسی قرار گرفته است.

 رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: مقالات تولیدی این دانشکده توانسته است با بیش از ۶۰۰۰ ارجاع بین المللی در قالب تولید ۱۰۴۶ مقاله رتبه مناسبی را در حوزه پژوهشی و همکاری‌های بین المللی کسب نماید.

وی اضافه کرد: این دانشکده در موضوع پژوهش‌های اثر گذار در حوزه ارتقای سلامت نیز در بین دانشگاه‌های کشور رتبه یازده را اخذ کرده است. برای مثال فقط برای دوران کرونا بیش از ده تحقیق موثر صورت گرفته است.

آقای ارجمند همچنین با تاکید بر ضرورت تاسیس دانشکده طب سنتی افزود: شش عضو هیات علمی این دانشکده در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در حوزه مطالعه ترکیبات موثر گیاهان دارویی حوزه جنوب استان و دامنه سهند فعالیت می‌کنند.

وی گفت: هیات رئیسه جدید برای توسعه تحصیلات تکمیلی در این دانشکده برنامه‌های اجرایی دارد و در تلاش هستیم در کنار جذب دانشجویان پزشکی از بهمن ماه امسال، رشته‌های دکتری تخصصی طب سنتی، دندانپزشکی و تحصیلات تکمیلی برخی رشته هارا در این دانشکده فعال نماییم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار