نماینده مجلس:

نرخ ازدواج بعد از ۱۵ سال صعودی شده است

بانکی پور گفت:بر اساس مصوبات مجلس و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پس از ۱۵ سال سیر ازدواج‌ها صعودی شده است.

امیرحسین بانکی پور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش مشترک کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و بهداشت و درمان در مورد نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: طبق قانون مصوب مجلس بودجه قانون مذکور باید توسط سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد و در ستاد ملی جمعیت تصویب شود تا تخصیص داده شود. خوشبختانه ستاد ملی جمعیت با ریاست رئیس جمهور تشکیل و بودجه در آن تصویب شد و تنها طبق این جدول بودجه قسمت‌های مختلف را تخصیص دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شنیده می‌شود که بخشی از بودجه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در زمینه کار‌های دیگری هزینه شده است، این تذکر را می‌دهم که طبق قانون، سازمان برنامه و بودجه حق دست زدن به این بودجه را نداشته است. جایی گفته شده است که ۳ هزار میلیارد و جای دیگر گفته شده است ۷ هزار میلیارد تومان از این بودجه صرف هزینه‌های دیگر شده است. مجلس در این خصوص باید به وظیفه نظارتی خود عمل کند.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور نظر دارد که در بودجه سال آینده بودجه قانون مذکور به صورت متمرکز به ستاد ملی جمعیت آورده نشود بلکه در هر دستگاه یک ردیف بودجه به این موضوع تخصیص داده شود. با توجه به این موضوع از سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درخواست دارم دقت کند تا این اعتبارات تماماً صرف اجرای قانون شود.

بانکی‌پور گفت: خوشبختانه بعد از ۱۵ سال که سیر ازدواج نزولی بود بر اساس مصوبات مجلس و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای اولین بار سیر ازدواج‌ها صعودی شده و نرخ باروری نیز بعد از ۵ سال روند رو به رشدی داشته است و توانستیم در سال اول نتایج اجرای قانون را مشاهده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
امار سازی راحت ترین وبی دغدغه ترین روش برای دورزدن شکلات وفراراز پاسخگویی می باشد که متأسفانه دوستان ید طولانی در این مهم دارند ولذت هم می برند ای کاش اماردقیق هم اعلام می کردند که در تهران بالای سی و پنج چهل سال پدر شهرستانها به بیست و هشت تا سی و پنج رسیده ؟!؟!؟!؟!؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
دیگه خورده بود به تهش که با ازدواج یک ده هزارم ازدواج های 15 سال پیش مثبت شده آفرین به مسوولین، این آمار ازدواج های دور و بری های خودتونه دیگه؟ و الا مردم عادی تو دخل و خرج روزانشون موندن چه برسه ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
هر کس دور و برم میبینم اکثرا متاهل شدن، خوش بحالشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
نکنه من ازدواج کردم و خودم خبر ندارم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
بنازمش بانکی پورنماینده اصفهان نصف جهان عجب نماینده ای داریم مااصفهانی هاشمابقیه ایران درحسرت چنین نماینده مجلسی اگردق نکنیدازحسرت خیلیه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
دروغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
۱۰۰ درصد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۵:۰۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
چه احمقی زن می‌گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
فک کنم جای دیگه بررسی میکنید ، اجاره خونه جنوب شهر شده ماهی 7تا 8میلیون تومن حقوق 6میلیون ، بعد کی ازدواج میکنه حالا بقیه خرج ها بماند
آخرین اخبار