آبگیری سد عنبران نیازمند ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: اتمام عملیات اجرایی و آبگیری سد عنبران نیازمند ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

علی حیدری از پیشرفت ۸۲ درصدی عملیات اجرایی سد عنبران خبر داد گفت: اتمام عملیات اجرایی و آبگیری این سد نیازمند ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: تا پایان سال گذشته ۸۲۰ میلیارد ریال منابع برای این طرح هزینه شده و در سال جاری هم یک هزار و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح مصوب شده که تا کنون ۷۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

حیدری با اشاره به تسریع در اجرای طرح سد عنبران افزود: اتمام عملیات اجرایی و آبگیری این سد در حال حاضر نیازمند ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

او حجم مخزنی سد عنبران را یک میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: برای احداث این سد ۱۹ هکتار از اراضی منطقه با هدف کنترل سیلاب، تغذیه چاه‌ها و چشمه‌های پایین دست، تامین حقابه کشاوری و گردشگری تملک شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل ادامه داد: هم اکنون کارگاه سد عنبران با ۱۱۰ نیروی انسانی و ۶۳ دستگاه سنگین بصورت دوشیفت کاری فعال است و جزو معدود کارگاه‌های عمرانی است که تعطیل نشده و هیچگونه بدهی به پیمانکار و کارگر ندارد.

حیدری با تشریح اقدامات انجام گرفته در این طرح افزود: حفاری ۱۰ حلقه از ۱۲ حلقه چاهک پیرومتر و ۹ حلقه از ۱۴ حلقه چاه به اتمام رسیده و ابزار دقیق هم در حال نصب است بطوریکه سازه برج آبگیر و سازه خروجی با پیشرفت ۵۸ درصد در حال اجرا است.

بر اساس این گزارش حجم کل مخزن یک میلیون متر مکعب، طول تاج ۳۹۹ متر، عرض تاج هشت متر، ارتفاع از پی ۲۱متر، ارتفاع از بستر رودخانه ۱۸ متر، حجم بدنه سد ۴۱۵ هزار متر مکعب و نوع سد هم خاکی با هسته رسی است.

شهرستان نمین در شرق اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است، عنبران یکی از ۲ بخش تابعه نمین است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار