خانه‌ای با ۵ هزار اشیای تاریخی و قدیمی

یک موزه‌دار محلی ساکن شهرستان حمیدیه از توابع استان خوزستان در مدت ۳۸ سال نزدیک به 5 هزار ابزار قدیمی و تاریخی از مناطق مختلف این استان جمع آوری و نگه‌داری کرده است.

خلیل دحیمی کما بیش شش سال است که واحدی مسکونی را به مکانی برای دیدن این اشیا اختصاص داده و می‌گوید که این ابزار و وسایل بخش بزرگی از فرهنگ و سنت مردم استان خوزستان را در خود دارد.

او گفت: قدمت برخی از این اشیا به جامانده از گذشتگان استان خوزستان که در این موزه نگه‌داری می‌شوند به هزار سال قبل برمی‌گردد.

این موزه‌دار محلی می‌گوید: آثار قدیمی و تاریخی جمع‌آوری شده در این خانه مربوط به زندگی روزمره، کار، کشاورزی، فرش‌های دست‌باف، لباس‌ها و زیورآلات خانم‌ها و نیز شمشیر‌های برجامانده از گذشتگان استان خوزستان است.

او با بیان این‌که این موزه به صورت روزانه بازدیدکننده دارد،   ادامه داد: این موزه به روی علاقه‌مندان برای بازدید همیشه باز است.

آقای دحیمی با بیان این‌که آثار این موزه را با علاقه قلبی جمع‌آوری کرده است، گفت: هدف اصلی بنده از جمع‌آوری این اشیای قدیمی برجامانده از گذشتگان نگهداری و حفظ آن‌ها است.

او ادامه داد: برای جمع‌آوری این آثار تاریخی به شهر‌های مختلف استان از جمله شوشتر، دزفول، آبادان، ایذه، شادگان، هویزه و هر جایی که اطلاع پیدا می‌کردم شیء قدیمی وجود دارد مسافرت و بازدید می‌کردم و آن‌ها را به منظور حفظ و نگه‌داری جمع‌آوری کرده‌ام.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.