انگلیس سخت‌گیری بر پناهجویان را افزایش خواهد داد

نخست وزیر انگلیس می‌گوید در راستای کاهش هزینه‌ها، تعداد پناهجویان را به حداقل رسانده و بازگرداندن پناهندگان به رواندا را نیز از سر خواهد گرفت.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس امروز در سخنرانی برای پارلمان این کشور از سخت‌تر شدن قوانین مهاجرت و پناهندگی خبر داد و اعلام کرد آماده است  فرستادن پناهندگان به «رواندا» را از سربگیرد.

به گزارش گاردین، سوناک می‌گوید در مقابله با ورود روز افزون قایق‌های کوچک پناهجویان، اقدامات جدیدی انجام خواهد داد. به گفته او یک فرماندهی عملیاتی پلیس در کانال مانش ایجاد خواهد شد و افزون بر آن، دولت از تمام فناوری‌های موجود از جمله هواپیما‌های بدون سرنشین برای شناسایی و نظارت بر پناهجویان استفاده خواهد کرد.

وی که از لفظ «مهاجران غیرقانونی» استفاده می‌کرد گفت دولت از اسکان این افراد در هتل‌ها و ایجاد حساب‌های بانکی توسط آن‌ها جلوگیری خواهد کرد. سوناک همچنین گفت توافق جدید انگلیس با آلبانی می‌تواند منجر به رد «اکثریت قریب به اتفاق» درخواست‌های پناهندگی از آلبانی شود. در نتیجه این تغییرات، می‌توان ادعای اکثریت قریب به اتفاق آلبانیایی‌ها را «بی‌اساس» اعلام کرده و آن‌ها را به سرعت بازگرداند.

ریشی سوناک از زمان رقابت با لیز تراس بر سر نخست‌وزیری، وعده داده بود در صورت روی کار آمدن، بر سیاست‌های مهاجرتی سختگیرانه تمرکز کند. انگلیس در ماه‌های اخیر با بحران مالی رو به رو بوده و ناچار به کاهش هزینه‌های خود از روش‌های گوناگون است.

یکی از این روش‌ها، فرستادن پناهندگان به رواندا، کشوری در شرق آفریقا است. این تصمیم که یکی از تصمیمات بحث‌برانگیز دولت انگلیس بود در زمان بوریس جانسون، نخست وزیر اسبق اجرا و با انتقاد‌های بین‌المللی رو به رو شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
ببخشید،مگر پدر ومادر خودش از هند به انگلیس مهاجرت نکردن.وخودش در انجا به دنیا نیومده.و حالا به مهاجرهای دیگر سخت میگیره.خوبه آدم گذشته خودشو فراموش نکنه،که کی بوده و چی شده...
آخرین اخبار