آغاز سوگواره " یاس نبوی" در لرستان

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: آیین‌های سوگواره استانی " یاس نبوی" به مناسبت ایام شهادت فاطمه زهرا (س) در ۶۰ بقعه شاخص استان آغاز شده است.

حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان اظهار داشت: ۵۰ مبلغ از استان قم برای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی ایام فاطمیه در بقاع متبرکه و مدارس به لرستان دعوت شده اند و مشغول فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و مذهبی هستند.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل بقاع متبرکه امامزادگان مقدس به قطب‌های فرهنگی افزود: در این راستا ۶۰ بقعه متبرکه امامزادگان مقدس استان میزبان فعالیت‌های فرهنگی مبلغان بوده و مراسم سوگواره "یاس نبوی" با حضور مداحان استانی در بقاع مناطق مختلف در حال برگزاری است.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به وجود ۱۰۸ بقعه متبرکه در لرستان، بیان کرد: ۲۰ بقعه از این تعداد دارای بیشترین گردشگر مذهبی و مبلغ ثابت می‌باشند و در باقی بقاع نیز که شرایط اعزام مبلغ وجود دارد، فعالیت‌های تبلیغی ایام مذهبی انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان این اداره و آموزش و پرورش استان مبنی بر استفاده از ظرفیت مبلغان در ایام مذهبی برای مدارس ادامه داد: در شب و روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نیز مراسم خاص و ویژه عزادارای با حضور مداحان شاخص استانی برگزار می‌شود و کاروان‌های عزادارای به سمت بقاع امامزادگان مقدس راهی خواهند شد.

حجت الاسلام عباس زاده اضافه کرد: به دلیل شیوع کرونا در چندسال اخیر، مراسم و آیین‌های مختلف با حضور گسترده و چشمگیر مردم برگزار نشده است.

۶ دی ماه شهادت فاطمه زهرا (س) است.

برچسب ها: فاطمیه ، سوگواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.