حرکت شتابان مقامات سعودی به سمت عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر

سئولان رژیم اشغالگر صهیونیست ادعا کردند در سال آینده عادی سازی روابط میان این رژیم اشغالگر و عربستان محقق شود.

عربستان سعودی در حال جدا شدن از مردم خود و رفتن به سمت عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر است و این مسئله تاثیر منفی خود را بر آینده این کشور خواهد گذاشت. در این خصوص مسئولان رژیم اشغالگر صهیونیست ادعا کردند احتمالا سال آینده این رژیم و عربستان روابط خود را عادی کنند.  

این در حالی است که در ژوئیه گذشته ریاض اعلام کرد آسمان عربستان سعودی در برابر همه هواپیما‌های تجاری باز است که به طور ضمنی به رژیم اشغالگر صهیونیست نیز اشاره دارد. رژیم سعودی اوضاع داخلی و شرایط مردم را نادیده می‌گیرد و تلاش می‌کند روابط خود را با رژیم اشغالگر اسرائیلی عادی سازی کند تا بدین سان بر اوضاعی که در این کشور در جریان است سرپوش بگذارد.

دانی دانون، عضو کنست رژیم صهیونیستی که به حزب لیکود وابسته است به تلاش‌های صورت گرفته از سوی عربستان سعودی برای عادی سازی روابط اشاره کرد. دانی دانون در همایشی در این زمینه گفت: پیش بینی می‌شود در سال آینده توافقی بین تل آویو و ریاض در موضوع عادی سازی روابط حاصل شود. این پیش بینی وی به استناد مذاکراتی است که اخیرا در این زمینه داشته ام. 

دانون همچنین افزود: بنیامین نتانیاهو امضای هر چه بیشتر توافق عادی سازی روابط را به عنوان یکی از اولویت‌های خود قرار می‌دهد و پس از گرفتن زمام امور در دولت، امارات را به عنوان نخستین پایگاه بین المللی خود برای این منظور در نظر خواهد گرفت.

اظهارات دانون همزمان با اخبار و گزارش‌هایی است که رسانه‌های صهیونیستی در این باره مطرح می‌کنند. رسانه‌های این رژیم می‌گویند دیپلمات‌های سعودی تاکید کردند ریاض امیدوار است روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کند، اما مقامات سعودی بر این باورند که این مسئله به زمان نیاز دارد.

رسانه‌های سعودی همچنین می‌گویند این مطالب را عادل الجبیر وزیر مشاور در زمینه امور خارجه سعودی اخیرا در دیدار با برخی از یهودیان آمریکا مطرح کرده است.

گای ازریل، خبرنگار شبکه «آی ۲۴ نیوز» در این باره گفت: اطلاعاتی درباره مذاکراتی که در هفته‌های گذشته صورت گرفته به دست ما رسیده است. گزارش‌ها حاکیست هیئتی از اقلیت‌های صهیونیست که اخیرا به ریاض سفر کرده اند نشستی را با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی برگزار کردند. در این مذاکرات هیچگونه اشاره‌ای به مسئله آرمان‌های فلسطین نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
صهیونیست غده سرطانی است برای کشورهای که رابطه خوبی دارند خوش‌خیم و بزرگ می‌شود و برای کشورهای که با آن مشکل دارند بدخیم است و دچار مشکل می‌کند
آخرین اخبار