فعال بودن رجیستری ۳۶ بیماری در سطح استان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فعال بودن رجیستری ۳۶ بیماری در سطح استان خبر داد.

سیروس جلیلی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست خبری امروز (۲۳ آذر) با اشاره به فعالیت دو پژوهشکده فناوری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : اگر بتوانیم مجوز پژوهشکده سوم را بگیریم، می‌توانیم صاحب یک پژوهشگاه شویم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۳ مرکز تحقیقاتی زیرمجموعه این دو پژوهشکده هستند و پیگیریم با اخذ مجوز سومین پژوهشکده، زمینه توسعه مراکز تحقیقاتی را در دانشگاه فراهم کنیم.

جلیلی با اشاره به دستاورد‌های بسیار معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سال گذشته این معاونت توانست رتبه هفتم را در تحقیقات و فناوری کسب کند که جایگاه ارزشمندی در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور است.

وی افزود: مرکز رشد این معاونت رتبه سوم را پس از دانشگاه تهران و دانشگاه شهیدبهشتی کسب کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به بخشی از فعالیت‌های این معاونت اشاره کرد و افزود: ریجستری بیماری‌ها یکی از فعالیت‌های مهم معاونت تحقیقات است و در حال حاضر ۳۶ ریجستری بیماری فعال داریم.

جلیلی گفت: در ریجستری، روند یک بیماری مورد بررسی قرار می‌گیرد و داده‌ها و اطلاعات مربوط به آن بیماری در یک سامانه بارگذاری می‌شود و این اطلاعات در درمان و پیشگیری این بیماری در آینده موثر خواهد بود.

وی افزود: از مجموع ۲۳۵ ریجستری فعال در استان، یازده مورد آن کشوری است که کرمانشاه هم به آن وصل شده و ۲۵ ریجستری هم در خود استان راه اندازی شده که سایر استان‌ها هم می‌توانند اطلاعات خود را در زمینه این ۲۵ بیماری وارد کرده و به نوعی به کرمانشاه وصل شوند.

جلیلی خاطرنشان کرد: بطور مثال ریجستری سوءمصرف مواد مربوط به کرمانشاه است که هم اکنون استان‌های زاهدان، لرستان و ایلام هم به آن متصل شده‌اند.

وی افزود: با انجام ریجستری اطلاعات و داده‌های خوبی در زمینه بیماری‌های مختلف به دست می‌آید که می‌توان در درمان و یا حوزه پیشگیری از آن‌ها بهره گرفت.

جلیلی خاطرنشان کرد: ریجستری‌ها باید گزارش نهایی یک ساله خود را ارائه کنند و از اطلاعات خود مقالات بین المللی ارائه کنند، در غیر اینصورت ریجستری آن‌ها تمدید نمی‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تلاش‌های این معاونت برای توسعه و ارتقاء فناوری در استان، گفت: در این زمینه پارک علم و فناوری سلامت راه اندازی شده و این پارک بیش از یک سال است که فعالیت دارد

وی افزود: در پارک علم و فناوری سلامت ارتباط خوبی با پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه داریم و در کنار هم به دنبال توسعه و ارتقاء فناوری استان هستیم.

جلیلی با اشاره به حمایت‌های این پارک از ایده‌های مختلف گفت: جهت دریافت ایده‌های جدید "کافه فناوری" را هم راه اندازی کرده ایم تا افراد در یک محیط صمیمی به شرح ایده‌های خود پرداخته و بتوانیم رویداد‌های "ایده شو" را در این مرکز اجرا کنیم.

وی با تاکید بر حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه‌های نسل چهارم گفت: فرصتی برای رسیدن به دانشگاه نسل سوم نداریم و باید با یک جهش خود را به دانشگاه‌های نسل چهارم که به دنبال توسعه فناوری هستند برسانیم و محور تمام اقدامات ما در همین حوزه است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.