امباپه و مسی حساب پاریس را در دوحه تسویه می‌کنند/جنگی برای توپ طلا، کفش طلا و جام جهانی

تیم‌های فرانسه و مراکش در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هم رفتند که در پایان خروس‌ها با پیروزی ۲ بر صفر به فینال این رقابت‌ها صعود کردند.

اگر پیش از شروع جام جهانی از خوش‌بین‌ترین هواداران مغربی این پرسش پرسیده می‌شد که چقدر شانس برای قرار گرفتن تیم ملی کشورشان در جمع چهار تیم پایانی جام جهانی شانس قائل هستند هیچ کدام از آن‌ها درصدی به این موضوع اعتقادی نداشتند، اما نماینده قاره آفریقا با شایستگی تمام رقیبان ریز و درشت را از پیش رو برداشت تا امشب در دوحه مقابل فرانسه قرار بگیرد.

شاگردان ولید الرکراکی که جام را فراتر از حد انتظار آغاز کردند با پیشی گرفتن از بزرگانی همچون بلژیک، اسپانیا و پرتغال این شانس را دارند تا فرانسه را شکست داده و فینالیست شود.

فرانسه و مغرب جام جهانی 2022

فرانسه با دیدیه دشان جام را پر قدرت آغاز کرد و در همان بازی دوم صعودش به مرحله حذفی بازی‌ها را حتمی کرد، آن‌ها در گام سوم با تیم ذخیره‌شان به تونس باختند، اما در مرحله حذفی مقتدرانه پیش رفتند تا فقط یک قدم تا فینال فاصله داشته باشند.

خروس‌ها که در بازی قبلی به سختی و با بهره‌گیری از فاکتور شانس انگلیس را شکست داد به دنبال شکست دادن تیمی است که دنیا را به تحسین واداشته است.

فرانسه و مغرب جام جهانی 2022

فرانسه خیلی زود به گل رسید، خروس‌ها برای بازک ردن دروازه مغرب زیاد انتطار نکشیدند، پاس عمقی واران به گریزمان رسید تا او با نفوذ به محوطه جریمه مغرب و با پاس رو به عقب امباپه را صاحب توپ کند، شوت این بازیکن به مدافعان مغرب برخورد کرد، اما هرناندز در برگشت توپ را به تور چسباند.

مغرب حداقل این شانس را داشت که یکی از گل‌های خورده را جبران کند، نفوذ عطیه الله از سمت چپ و پاس رو به بیرون او پس از برخورد به به حمدالله راهی دروازه فرانسه شد، اما توپ از روی خط برگردانده شد.

فرانسه و مغرب جام جهانی 2022

فرانسه با ستارگانش مغربی را شکست داد که در این جام تمام نگاه‌ها را به خود معطوف کرد. حالا خروس‌ها در فینال به مصاف مسی و یارانش می‌روند که برای کسب جام ۲۰۲۲ لحظه شماری کرده و چیزی جز قهرمانی نمی‌خواهند، به طور حتم جدال لیونل مسی و کیلیان امباپه صحنه‌های جذابی را در آخرین بازی جام بیست دوم شکل خواهد داد.

حال دوئل برای کفش طلا به فینال کشیده شدامباپه در دیدار نیمه نهایی موفق به گلزنی نشد تا با تعداد گل برابر به استقبال مسی در فینال برود. کیلیان امباپه، بهترین گلزن خروس‌ها که همراه با مسی در صدر جدول گلزنان جام حضور دارد، در این دیدار موفق به گلزنی نشد تا دوئل برای کفش طلا به فینال کشیده شود.

امباپه و مسی

امباپه دور گروهی را با سه گل زده به پایان رساند. او مقابل لهستان در یک هشتم نهایی بریس کرد تا ۵ گله شود. مهاجم PSG در یک چهارم نهایی مقابل انگلیس موفق به گلزنی نشد، اما صدرنشینی خود در جدول گلزنان را حفظ کرد. امباپه در حالی با وجود گل نزدن مقابل مراکش بازهم در صدر جدول گلزنان باقی ماند که اینک یک شریک کنار خود می‌بیند.

لیونل مسی، ستاره تیم ملی آرژانتین برخلاف امباپه که دو بار در این جام بریس کرده، طی پنج بازی مختلف پنج گل به ثمر رسانده و همراه با او شانس نخست کسب جایزه توپ طلاست؛ لئو در بازی نیمه نهایی یکی از سه گل تیمش را به کرواسی زد تا با رسیدن به امباپه، فینال این دوره را به دوئلی برای آقای گل‌ها نیز تبدیل کند. مسی و امباپه هر دو عضو باشگاه پاری‌سن ژرمن هستند و باید دید کدامیک کفش طلا را به پاریس می‌برند.

امباپه و مسی

گلزنی در فینال که امباپه تجربه آن را در دوره قبل داشته، می‌تواند او را به کفش طلا برساند (جایزه‌ای که در آن دوره کین با شش گل به دست آورد). لیونل مسی که در سال ۲۰۱۴ موفق به گلزنی در فینال نشد (جامی که با قهرمانی آلمان به پایان رسید.) اینک در دومین و احتمالا آخرین فینال خود در این تورنمنت به دنبال گلزنی است تا در شب قهرمانی تاریخی تیمش، جوایز فردی را هم به خود اختصاص دهد. جالب اینجاست که فرانسه و آرژانتین در ترکیب خود بازیکن چهار گله هم دارند. ژیرو (فرانسه) و آلوارز (آرژانتین) نایبان آقای گل‌های احتمالی این جام هستند که هنوز هم شانس کسب کفش طلا را دارند، ولی برای تصاحب آن به تنهایی، باید حداقل دو گل در فینال بزنند.

جنگی برای توپ طلا، کفش طلا و جام جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار