اجرای طرح ملی دادرس در مدارس چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: یازدهمین دوره طرح ملی دادرس «دانش آموزان آماده در روز‌های سخت» در ۲۰۰ مدرسه استان اجرا شد.

مسعود مثنوی اظهار داشت: این طرح از ابتدای آذر ماه ۱۴۰۱ باهدف توانمندسازی شش هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در هنگام مواجهه با حوادث و بحران‌های غیرقابل پیش بینی، در ۲۰۰ مدرسه استان برگزار شد.

وی افزود: دانش آموزان در طرح ملی دادرس علاوه بر آشنایی کامل با جمعیت هلال احمر، هشت سرفصل امدادی را به صورت تئوری و عملی فرا خواهند گرفت و با تشکیل گروه‌های ۱۴ نفره در مدارس، کارگروهی و باهم بودن را تمرین می‌کنند.


بیشتر بخوانید


مثنوی اضافه کرد: مخاطرات طبیعی، ایمنی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی (CPR)، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفاء حریق و سوختگی، اسکان اضطراری، پناهگیری و خروج ایمن، اسکان اضطراری و کاربینی میدانی (عملیاتی) از جمله سرفصل‌هایی است که در طرح ملی دادرس به دانش آموزان چهارمحال و بختیاری آموزش داده خواهد شد.

وی اظهار داشت: مدت زمان آموزش‌های تئوری و عملی طرح ملی دادرس در مجموع ۳۴ ساعت می‌باشد.

مثنوی تصریح کرد: طرح ملی دادرس «دانش آموزان آماده در روز‌های سخت» به عنوان یکی از طرح‌های کاربردی جمعیت هلال احمر با آموزش مبانی امداد و نجات و کمک‌های اولیه به دانش آموزان نقش مهمی در آمادگی جامعه در برابر حوادث و سوانح دارد.

وی ادامه داد: این طرح پس از واقعه آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد استان آذربایجان غربی، به منظور آماده سازی این قشر برای مقابله با حوادث غیر مترقبه در قالب تفاهم نامه بین سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش منعقد و در مدارس زیر پوشش این طرح طی ۹ دوره و در سال ۹۱_۹۲ اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.