افزایش مصرف بنزین در سه سال اخیر

مصرف روزانه بنزین در سال ۱۳۹۸ حدود ۷۲ میلیون لیتر بود که اکنون به ۱۰۶ میلیون لیتر رسیده است.

علی اکبر نژادعلی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در مراسم بهره برداری طرح اتصال خط لوله تلمبه خانه نکا به نیروگاه شهید سلیمی گفت: سامانه هوشمند سوخت در سال ۱۳۸۶ در کشور راه اندازی شد و تا قبل از آن میزان مصرف بنزین در کشور مثبت ۱۲.۵ درصد افزایش مصرف داشت که با راه اندازی این سامانه به یکباره میزان مصرف به منفی ۱۲.۵ درصد کاهش یافت.

او افزود: طرح سهمیه بندی بنزین در آبان ۱۳۹۸ اجرا شد و با اجرای این طرح میزان مصرف روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین به یکباره به ۷۲ میلیون لیتر کاهش یافت

نژادعلی ادامه داد: کاهش مصرف بنزین بعد از سهیمه بندی نشان می‌دهد به فرهنگ سازی در زمینه مصرف نیاز داریم و باید از ابزار‌های غیر قیمتی برای مدیریت مصرف بنزین استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: میزان مصرف روزانه بنزین در سال ۱۳۹۸ حدود ۷۲ میلیون لیتر بود که این رقم اکنون به ۱۰۶ میلیون لیتر رسیده است.

علی اکبر نژادعلی افزود:برای جلوگیری از واردات بنزین چاره‌ای جز صرفه جویی در مصرف نداریم، در غیر این صورت کشور برای تامین آن با مشکل مواجه می‌شود.

به ساخت پالایشگاه توجهی نشده بود
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اجرای طرح اتصال خط لوله تلمبه خانه نکا به نیروگاه شهید سلیمی برای انتقال سوخت، گفت: مشابه چنین طرحی در یزد پیاده شد که فرآورده‌های نفتی را به نقاط شمالی و مرکزی منتقل می‌کند.

نژاد علی افزود: با اجرای این طرح ۷۳۰ کیلومتر اختلاف فاصله بین این ۲ مرکز کاهش یافت و این موضوع و باعث سرعت در انتقال و بحث‌های مختلف در توزیع شده است.

او با بیان اینکه در چند سال گذشته به ساخت پالایشگاه توجهی نشده است، گفت: عدم اعتقاد به ساخت پالایشگاه باعث شده که امروز به شرایطی رسیدیم که مجبور به حمل ۷۰ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی توسط نفتکش‌ها از جنوب به مرکز و شمال کشور باشیم

نژادعلی افزود: ۱۱۱ میلیون لیتر نفت گاز نیز در کشور تولید می‌شود که ۸۱ میلیون لیتر برای مصرف در حوزه حمل و نقل، کشاورزی، صنایع و مابقی به نیروگاه‌های اختصاص می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
اره به این بهانه قیمت بنزین رو اضافه کنین
آخرین اخبار