۲ هزار میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان‌ها خریداری شد

وزیر آموزش و پرورش گفت : ۲ هزار میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان‌ها خریداری شده و پیگیر هستیم تا باز هم تجهیزات بیشتری در اختیار قرار گیرد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان لرستان با اشاره به ایام فاطمیه، اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) آنچنان عبادت کرده بود که همه جا نورانی می‌شد، در بُعد اجتماعی می‌فرمودند اول مردم به طوری که در زمانی که فرزندانشان بیمار شدند، نذر کردند و افطار خود را به نیازمندان دادند و الگویی برای همه بشریت است.

او افزود: حضرت فاطمه (س) مانند مادر بزرگوارش، راهبر بحران بود و زمانی که اسلام نیاز به پشتوانه مالی داشت مادرش حضرت خدیجه دارایی خود را تقدیم می‌کند و این مقام زنان ماست، امروز دشمنان شعار‌هایی در مورد زنان سر می‌دهند در حالی که بانوان در عرصه زیادی درخشیده اند به طوری که در دانشگاه‌ها بیشتر کسانی که مشغول به تحصیل هستند، خانم می‌باشد و در جامعه آموزش و پرورش ۵۴ درصد معلمان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش مهم پژوهش، تصریح کرد: هفته پژوهش مهمترین رویداد‌هایی است که در سال نامگذاری به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین باید به آن توجه کرد چرا که دانایی پایه اول پژوهش است.

نوری بیان کرد: جامعه آموزش و پرورش به دلیل نفوذی که استعمار داشت سعی می‌کرد در آن زمان، از جامعه دانایی محور به سمت یک جامعه سواد اسمی محور یا حافظه محور سوق دهد، اما معلمان ما اجازه ندادند، چون پایه دانایی در دوره‌های آموزش و پرورش عمومی است و امروز عیلرغم همه توطئه‌ها و محدودیت‌ها که هر روز بیشتر می‌شود و همچنین در ایام کرونا که مدارس مجازی شد، اما آموزش مجازی اثر کامل را ندارد و علیرغم همه این موارد می‌بینیم در فناوری‌های جدید در قله ایستاده ایم که انسان شگفت زده می‌شود.

او بیان کرد: این در حالیست که کمبود‌های زیادی داریم، ولی باید دانش آموزان دروس را تحقیق کنند البته دانشگاه و کتاب‌ها به گونه‌ای است که دانش آموز باید برای همان زمان تربیت شود و لازم است در این حوزه آموزش‌های ضمن خدمت برگزار شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مردمی سازی آموزش و پرورش این است که از دانش آموزان به خوبی استفاده کرد به طوری که در دوره کرونا بیشترین خدمت را معلمان انجام دادند و اولیا همیار معلم شدند و همگرایی در الگو‌های تربیتی موضوعی است که بسیار مهم می‌باشد.

نوری گفت: نسبت استاد دانشگاه و دانشجو ۱۱۱ به یک است منتها هزار و ۳۰۰ استاد جذب شده که هزار استاد از بین دکترای معلم خودمان بوده است.

او با بیان اینکه احیای دانشگاه فرهنگیان به معنای احیای دانشگاه جامع تربیت معلم است، گفت: باید فارغ التحصیلان این بخش شش مهارت داشته باشند و ۴۰۰ هزار متر در اختیار دانشگاه‌های فرهنگیان قرار گرفت و باید از درون آن اتفاقاتی رخ دهد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.