حمیدی مقدم:

فرهنگ تحریم شدنی نیست

دبیر جشنواره «سینماحقیقت» گفت: ما با عدم حضور برخی از افراد آزادانه برخورد کردیم و گفتیم که نباید به فیلمساز فشار بیاوریم.

محمد حمیدی مقدم، دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» در گفت‌و‌گوی تلفنی با برنامه «سینماچی» رادیو جوان درباره تحریم جشنواره توسط عده‌ای از افراد گفت: ممکن است عده‌ای از افراد به برخی موضوعات معترض باشند، اما همه این‌ها باید با اصول خودش حرکت کند. فرهنگ تحریم شدنی نیست و سینما محل اعتراض و گفتمان جدیدی است.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» در واکنش به حذف سینما مستند توضیح داد: مگر می‌توان سینمای مستند را حذف کرد؟ مگر می‌توان گفتگو درباره مستند را تحریم کرد؟ مستند یعنی طرح مسئله و مطالبه‌گری و توجه‌اش به آن وجوه از زندگی است که مورد غفلت قرار گرفته است. 

وی خطاب به کسانی که در جشنواره «سینماحقیقت» حضور نداشتند، بیان کرد: کسانی که علاقه ندارند در جشنواره حضور داشته باشند، می‌توانند نباشند و سال دیگر حضور داشته باشند. عدم حضور آن‌ها نمی‌تواند به حرکت رسمی تبدیل شود. در چند نوبت اعلام کردیم که همه مختار هستند. 

حمیدی مقدم ادامه داد: ما با این موضوع آزادانه برخورد کردیم و گفتیم که نباید فیلمساز تحت فشار باشد. باید گفت که امسال یکی از جسورانه‌ترین دوره‌های جشنواره را از سر گذراندیم. یعنی فیلم‌هایی به نمایش درمی‌آمدند که جسورانه هستند.

دبیر جشنواره «سینماحقیقت» درباره برگزاری این دوره از جشنواره در مقایسه با سال‌های قبل گفت: برگزاری این دوره از جشنواره کار سختی بود. باید فکر می‌کردیم که چگونه با پدیده‌ها مواجه شویم و شکل تعادلی از گفتگو را فراهم کنیم. خداروشکر که در این مسیر ستاد همدل و همراهی را داشتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.