تاج: از مردم برای حذف تیم ملی فوتبال عذر خواهی می کنیم/ فدراسیون فوتبال تصمیم درباره سرمربی را اعلام خواهد کرد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: دربی پایتخت میان دو تیم استقلال و پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در دوحه قطر گفت:فیفا نامه‌ای به ما زد و در مورد تیم ملی فوتبال نوشت شما ۳ دوره پیاپی در جام جهانی فوتبال حضور داشتید و این نشانه توسعه فوتبال شماست . تاج ادامه داد: در این دوره از رقابت‌های جام جهانی فوتبال اگر یک گل می‌زدیم و بازی را در برابر آمریکا مساوی می‌کردیم می‌توانستیم صعود کنیم و به هر حال نشد و امیدواریم در آینده جبران شود.

از مردم برای حذف تیم ملی فوتبال عذر خواهی می کنیم

تاج در مورد عذر خواهی کی روش گفت: تا جایی که من می‌دانم کی روش بعد از حذف ایران از جام جهانی گفته بود ما باید بهتر از این باشیم و لین به نشانه عذر خواهی بود، اما خود فدراسیون متولی و مسئول این امر است و ما از مردم ایران عذر خواهی می‌کنیم و امیدوارم در جام ملت‌های آسیا نتایج خوب بگیریم و مردم از این نتاج خرسند باشند.

تصمیم رسمی در مورد سر مربی تیم ملی از مجاری رسمی اعلام می شود
 
تاج در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: ما در آینده حتما بیشتر صحبت خواهیم کرد ما و کی روش جلساتی را داشتیم و دو ظرف نظر خود را گفتند و من فکر می‌کنم در آینده تصمیم گیری خواهیم کرد، اما تصمیم فدراسیون فوتبال به صورت رسمی از طریق سایت با سخنگو اعلام می‌شود. رئیس فدراسیون فوتبال در مورد نتایج تیم ملی فوتبال گفت: نتایج تیم ملی فوتبال قابل ارزیابی است، اما به هر حال اتفاقاتی در قطر افتاد که خیلی فوتبالی نبود و جای بحث دارد.

اگر سرمربی خارجی باشد بعد از ژانویه تصمیم گیری می شود
 
در مورد کی روش یا گزینه داخلی و خارجی حتما جلساتی را برگزار می‌کنیم و در راستای آن تصمیم گیری خواهیم کرد چرا که بحث نقدینگی و شرایط کشور در عقد قرار داد مهم است اسامی مطرح شده مثل مجیدی و برانکو و ... محترم هستند، اما باید در مورد سرمربیگری تیم ملی فوتبال با جلسات فراوان جمعی تصمیم بگیریم.به هر حال اگر مربی خارجی باشد به بعد از ژانویه و عید مسیحی‌ها موکول می‌شود. 

سرمربی تیم ملی امید ایرانی است
 
رئیس فدراسیون فوتبال در مورد تیم ملی امید گفت: در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال امید با کمیته ملی المپیک جلساتی را داشته ایم و توافق بر سر گزینه داخلی شده است، اما فرد خاصی را اسم نمی‌برم و به زودی این اتفاق رقم می‌خورد.
 
وی در مورد برنامه ریزی فدراسیون فوتبال در مورد دیگر تیم‌های تحت پوشش فدراسیون فوتبال گفت: برای تیم ملی جوانان و نوجوانان فوتبال و همچنین فوتبال ساحلی و فوتسال برنامه ریزی داریم که این تیم‌ها در ۵ رده به جام جهانی صعود کنند و البته ساحلی قهرمان شد و در رقابت‌های بین قاره‌ای برزیل را شکست داداما هنوز برزیل در رنکینگ از ما بالاتر است فوتسال دوم آسیا شد، اما امیدواریم همه این ۵ رده به جام جهانی صعود کنند.

دربی از نظر ما با تماشاگر است اما تصمیم اصلی بر عهده ما نیست
 
مهدی تاج در مورد دربی گفت: برگزاری دربی با تماشاگر می تواند سر آغازی برای دیگر بازی های لیگ باشد دربی باتماشاگر برگزار می شود اما برگزاری با تماشاگر و بدون تماشاگر بر عهده فدراسیون فوتبال نیست و در فیفا هم همینطور است کمیته امنیت حضور یا غیبت تماشاگران در یک بازی فوتبال را تعیین می کند و امیدواریم این اتفاق با هماهنگی سازمان ها مسئولان و ارگان های مختلف رخ بدهد.

شرکت تجهیز باید قابل اعتماد بودن ورزشگاه آزادی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کند

 تاج در مورد تجهیز ورزشگاه آزادی و مجوز استاندار این ورزشگاه گفت: : صدور مجوز حرفه ای منوط به دو اتفاق است یا باید یک باشگاه راخودش معرفی کند که مجوز امنیت آنرا گرفته باشد یا باید تحت اجازه ورزشگاهی را داشته باشد و ما همین را  به کنفدراسیون فوتسال آسیا معرفی کردیم وشرکت تجهیز باید مجوز استاندارد را صادر کند و به ای اف سی بگوید این ورزشگاه قابل اعتماد است اما هنوز در دست تعمیر است و باید برای بازی های لیگ قهرمانان آسیا آماده شود و امیدوارم تعلیق دو ساله را رفع کنیم در حال حاضر آخرین مراحل سپری شده است و  یکی از بحث ها رفع تعلیق است در مورد مجوز حرفه ای یکی دو سال است در رقابت های بین المللی مشکل داریم و باید این موضوع را سریعتر حل کنیم امیدواریم این تعلیق برداشته شود.

صدا و سیما درآمد فوتبال را توزیع می کند

رئیس فدراسیون فوتبال الزامات باشگاه ها را برای دریافت مجوز حرفه ای به دو بخش تقسیم کرد و گفت: یکی درآمد پایدار است که باید سرخابی ها تعریف بکنند که در دفاتر مالی بیش از 51 درصد از درآمد های شناخته شده فوتبال را دارند و در جلسه ای که با خصوصی سازی برگزار کردیم در مورد درآمد پایدار حرف زدیم و به راهکار رسیدیم و قرار شد همه باشگاه ها درآمد فوتبال را یکجا به صدا و سیما بدهیم و صدا و سیما هم 40 درصد پول را به همه باشگاه ها پرداخت می کند و 40 درصد هم به عنوان پخش به نسبت پرداخت بکند و 20 درصد هم به صورت جدول مسابقات پرداخت می شود و  این روال در فیفا است و در ایران هم دارد اتفاق می افتد و کشورهای استاندارد آسیا هم با این روش سالهاست و ما هم چاره نداریم و باید این مسیر را برویم .

بهره وری مالی برای فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا مهم است

تاج در مورد مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: بهره مالکانه مهم است نه مالک و این برای کنفدراسیون آسیا این برایش مهم است اگر مالک باشگاه یک فرد یا ارگان باشد این زمینه فیرپلی را بهم می زند و مجامع بین المللی مشکلشان با این مورد است چون بهره مالی باعث می شود فیرپلی رعایت می شود.

به دلیل برگزاری دربی برای دیدار فینال جام جهانی در قطر نمی‌مانم

مهدی تاج در مورد جلسه فیفا که امروز برگزار شد گفت: من به دعوت فیفا آمده بودم، اما به دلیل برگزاری دیدار دربی برای دور نهایی در قطر نمی‌مانم، اما در مورد جلسه امروز هم باید گفت که ما ساختمان اداری درستی نداریم و مشکل ساختمان پرسپولیس در حال حل شدن است، چون بیشتر بدهی را به شستا داده ایم، اما بحث ساختمان فدراسیون فوتبال در آزادی است که رئیس فیفا کلنگ آن را زده بود هم شیخ سلمان برای کلنگ زنی به ایران آمده بود خوشبختانه نقشه اولیه آماده شده و به زودی ساخت آغاز می‌شود ما برای ساخت این مرکز ۲.۸ میلیون دلار در کنفدراسیون فوتبال آسیا پول داریم و می‌خواهیم از این پول برای ساخت این ساختمان استفاده کنیم و شهرداری هم در مورد مجوز ساخت کمک کرد و انشاالله در ۲ سال آینده این سادختمان به بهره برداری می‌رسد و ساختمان کوثر هم که هتل بانوان است ۷۵ درصد انجام شده بود بعد تعطیل شد و انشاالله ادامه کار در ۲ ماه آینده انجام می‌شود و از این ساختمان هم استفاده خواهیم کرد.

کمک داور ویدیویی از فصل آینده قابل استفاده است

تاج در مورد راه اندازی کمک داور ویدیویی گفت: ما تصمیم داریم به سرعت این موضوع انجام شود بنده روی این اتفاق حساسیت ویژه‌ای دارم و باید مثل کشور‌های امارات و قطر این اتفاق در ایران هم به عنوان تیم اول یا دوم آسیا بیفتد شرکت مورد نظر انتخاب شده است و به دنبال نهایی کردن مراحل قرارداد هستیم شاید وی‌ای آر به لیگ امسال نرسد، اما مراحل آموزشی آن در ۳ ماه انجام می‌شود و انشاالله برای سال آینده با کمک داور ویدیویی رقابت‌ها برگزار می‌شود.

باشگاه‌ها موظفند برای میزبانی ورزشگاه را تجهیز کنند

وی ادامه داد: بیشتر اعتراضاتی که روی سکو‌ها مشاهده می‌شود مربوط به داوری است و بعد از نهایی شدن مراحل قرارداد باشگاه‌ها باید تجهیز را آغاز کنند و اگر باشگاهی نتواند ورزشگاهش را به کمک داور ویدیویی تجهیز کند بازی‌های خانگی اش باید در ورزشگاهی برگزار شود که مجهز به وی‌ای آر باشد.

پول ویلموتس را فیفا از پول فریز شده می‌دهد

تاج در مورد پرداخت جریمه ویلموتس گفت: با تلاش وکلای حقوقی ما جریمه نصف شد و خوشبختانه ما پولی معادل ۲.۸ میلیون دلار در فیفا فریز شده داریم که به دلیل تحریم‌ها قادر به برداشت نبودیم، اما با مساعدت فیفا قرار است این پول برای ویلموتس فوروارد شود البته ما در این جام جهانی ۹ میلیون دلار درآمد زایی داشتیم، اما این پول ارتباطی به این ماجرا ندارد و پول ویلموتس از پول بلوکه شده قبلی استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلطان
۰۰:۱۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
ای خدا لعنت کنه تاج و اونی که بهش رای داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
فوتبال ایران موفقیتی با شما کسب نخواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
فقط من هروقت اسم یا صورت تاج رو میشنوم یا میبینم میگم این اون دنیا چجوری میخواد جواب مردم رو بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
مدیریت ایرانی بهتر از این نمیشه
فقط بلدن اولین فکری که به ذهنشون برسه رو تصمیم بگیرند
آخه شما یک بار کی روش رو آوردین چرا دوباره می آرین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
یه کم دیکه صبر میکردی.بعد عذرخواهی میکردی.اگه از مربی ژاپن تقلید کردی اون همون لحظه از طرفدارا عذرخواهی کرد.
آخرین اخبار