عزیزی:

شیراز یک شهر توسعه یافته نیست

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس گفت: امروز واقعا نمی‌توانیم ادعا کنیم شیراز یک شهر توسعه یافته است اما به عنوان یک شهر در حال توسعه در حوزه حمل و نقل مهم ترین تکیه ما باید به حوزه ریلی باشد.

ابراهیم عزیزی در آیین آغاز عملیات اجرایی توسعه شمال شرقی خط دو مترو گفت: به حوزه حمل و نقل می‌توان دو نگاه داشت که یک نگاه در جهت برآورده کردن نیاز‌های حوزه حمل و نقل است که بستری برای توسعه این بخش است که در حوزه اجرایی کار درست و سزاواری است. اما معتقدیم که حمل و نقل یک حوزه حاکمیتی، مهم و سرنوشت ساز در معادلات اجتماعی و حتی امنیتی است.

او گفت: بسیاری از نظامات سیاسی حمل و نقل را حوزه مهم و تأثیرگذار در تعریف امنیت و رضایتمندی مردم می‌دانند و معتقدم باید این بخش را با این نگاه دنبال کنیم تا رویکرد همه جانبه به حوزه حمل و نقل بتواند بخش اعظمی از رضایتمندی مردم را در نظام سیاسی فراهم کند.

عزیزی با اشاره به جریان اغتشاشات اخیر که یکی از حوزه‌های مورد تأکید عناصر ضد انقلاب به حوزه حمل و نقل سوق داده شده بود، گفت: باتوجه به این موضوع اقداماتی در دستور کار قرار گرفت و با رویکرد هوشمندانه و قاطع این اقدام خنثی شد.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: تأکید دارم که این حرکت بی نظیر در آینده توسعه یافته، یک رویکردی حاکمیتی به همه اجزای نظام در حوزه‌های تقلیلی، اجرایی و همه سازمان‌هایی است که ذی مدخل هستند و باید حوزه حمل و نقل را جدی بگیرند و به آن توجه کنند.

عزیزی گفت: امروز در کلانشهر شیراز نمی‌توانیم بگوییم که یک شهر توسعه یافته هستیم و با توجه به اینکه بخش عظیمی از مشکلات را شاهد هستیم به عنوان یک شهر در حال توسعه یقینأ باید بپذیریم که تلاش‌های ما متکی به رشد و توسعه یافتگی در آینده است.

نماینده مردم شهرستان زرقان و شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه توسعه صنعت حمل و نقل مهم‌ترین تکیه ما باید در حوزه ریلی باشد، گفت: آسیب پذیری و هزینه‌ها در بخش‌های مختلف با تکیه بر حوزه حمل و نقل ریلی می‌تواند سزاوارتر باشد.

او گفت: یقینا باید پس از ادامه و تکمیل خط ۲ و مسیر‌های شرقی شیراز، عملیات اجرایی خطوط ۳ و ۴ به سرعت آغاز شود. چرا که عدم شروع این خطوط به معنای عدم تکمیل مسیر خطوط بویژه در مسیر ایستگاه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) است.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان گفت: خط ۳ تکمیل کننده آزاد راه شیراز اصفهان است و به یک معنا باید توسعه حمل و نقل ریلی را به عنوان یک ضرورت دنبال کنیم تا از سایر ظرفیت‌های آزادراهی و بزرگراهی و کمربندی‌های جنوبی، شمالی و شمال شرق شهر بتوان حداکثر استفاده را برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
شیراز حتی یه شهربازی درست نداره
آخرین اخبار