برپایی سه نمایشگاه صنایع دستی در قزوین

سه نمایشگاه صنایع دستی و سوغات به مناسبت شب یلدا در قزوین گشایش یافت.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: سه نمایشگاه صنایع دستی و سوغات با حضور هنرمندان بومی رشته‌های مختلف به مناسبت شب یلدا در قزوین گشایش یافت.

خزائلی افزود: این نمایشگاه‌ها در نگارخانه سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین، خانه صنایع دستی داعی و کاروانسرای سعدالسلطنه برپا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین یادآور شد: در این نمایشگاه‌ها انواع صنایع دستی از جمله دست بافته‌های سنتی، منبت، محصولات چرم، مس، نقاشی پشت شیشه و سوغات قزوین از جمله باقلوا و شیرینی‌های سنتی عرضه می‌شود.

این مسوول با بیان اینکه راه اندازی نمایشگاه‌های صنایع دستی به مناسبت‌های مختلف از جمله سیاست‌های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در راستای حمایت از هنرمندان هنر‌های دستی صورت می‌گیرد، افزود: خوشبختانه قزوین طی سال‌های گذشته در این حوزه از استان‌های پیشگام بوده است.

وی اظهار داشت: امسال شب یلدا از آن جهت که این آئین زیبای ایرانی در فهرست جهانی یونسکو به عنوان میراث ناملموس به ثبت رسیده، متفاوت است و تلاش داریم تا ویژه برنامه‌های فرهنگی را با همکاری دستگاه هایی، چون فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری به این مناسبت برگزار کنیم.

حدود هفت هزار و ۵۰۰ صنعتگر صنایع دستی در استان قزوین فعالیت دارند.

مسگری، گره چینی، جاجیم، بافتنی‌های سنتی، آینه کاری، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از حمله هنر‌های مهم دستی قزوین به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار