دریافت تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی از محل وام مرحله دوم بانک جهانی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از دریافت تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی از محل وام مرحله دوم بانک جهانی خبر داد.

ابراهیم شکیبا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در خصوص دریافت تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی از محل وام مرحله دوم بانک جهانی در قالب پروژه ICERP۲،  تمامی دانشگاه‌های کشور توسط تیم مجرب سازمان بهداشت جهانی مورد ارزیابی قرار گرفتند؛ که این تجهیزات شامل تجهیزات آزمایشگاهی، بیمارستانی و... است.

وی ادامه داد: این بازدید‌ها براساس دوره زمان‌بندی شده در ۲۱۳ مرکز انجام شده است که براساس امتیاز کسب شده و بر اساس چک لیست ارزیابی واحد‌های منتخب دانشگاهی جهت دریافت این تجهیزات، مورد ارزیابی قرار گرفته که پس از چند ماه بررسی و ارزیابی و آنالیز این ارزیابی‌ها مراکز منتخب جهت دریافت این تجهیزات براساس امتیاز کسب شده در چهار قسمت تقسیم‌بندی شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: رده سبز،  شامل مراکزی در کشور بوده‌اند که تمامی امتیاز حاصل را کسب کرده‌اند و موفق به دریافت این تجهیزات در آینده خواهند شد. رده زرد، شامل مراکزی در کشور بوده‌اند که دارای نواقص مینور بوده‌اند و باید در یک فاصله زمانی این نواقص را برطرف کنند و پس از آمادگی مجدد مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی گفت: رده قهوه‌ای هم شامل مراکزی در کشور بوده‌اند که دارای نواقص ماژور بوده‌اند و باید در یک فاصله زمانی این نواقص را برطرف کنند و پس از آمادگی مجدد مورد ارزیابی قرار گیرند و رده قرمز که امتیاز موردنظر را کسب نکرده‌اند و شامل دریافت تجهیزات نخواهند شد.

شکیبا با بیان اینکه تعداد معدودی از مراکز در مرحله اول این ارزیابی موفق به دریافت رده سبز شدند، افزود:با توجه به بازدید‌های صورت گرفته در تمامی مراکز کشور در مرحله اول باعث افتخار و مباهات است که آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در همان ارزیابی اول موفق به کسب رده سبز شده است و حائز دریافت تجهیزات آزمایشگاه پیشرفته آزمایشگاهی در مرحله دوم پروژه ICERP۲ شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.