همایشی برای برگزاری کنگره آقاضیاءالدین، عالم بزرگ اراکی

پیش کنگره آقاضیاءالدین عراقی (اراکی) همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه در اراک برگزار شد.

پیش کنگره آقاضیاءالدین عراقی (اراکی) و مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه همزمان با سالروز شهادت آیت‌الله مفتح با حضور شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی و مسئولان در سالن اجتماعات استانداری مرکزی در اراک برگزار شد.

مرحوم آقا ضیاء الدین عراقی (اراکی) یکی از افتخارات استان مرکزی است که در مباحث فقهی و اصولی تحقیقات جامع و سخنان بسیار کاربردی و ارزشمندی دارد.

اقدامات این عالم دینی در مقابله با عرفان و تصوف انحرافی در نجف همواره در تاریخ اسلام ماندگار است و امام خمینی (ره) تعبیر نور دین و استوانه برای مرحوم آقاضیاء الدین عراقی به کار برد.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در این مراسم گفت: استان مرکزی زادگاه ۲۵ درصد مشاهیر کشور بوده که سرآمد تمامی آن‌ها امام خمینی (ره) است.

مخلص الائمه با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های علمی این خطه در جهت تقویت علوم اسلامی، افزود: انسان زنده ۲ شاکله جسمی و معنوی دارد که به جنبه آن، هویت می‌گویند و تا زمانی که هویت مردم یک جامعه برقرار است، آن جامعه زنده و مقتدر است. بنابر این توجه به مولفه هویتی و موجودیت جامعه از جمله مولفه‌های مهم پیشرفت و توسعه جامعه است.

او اضافه کرد: بر این اساس، حسب فرمایشات مقام معظم رهبری تدوین و نظام‌مند کردن ساختار هویتی استان مرکزی در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم تدوین ساختار نظامند و هویتی استان مرکزی با کمک اهل علم و اندیشه انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار