مقابله ژاپن با اعتیاد به بازی‌های ویدئویی

دولت ژاپن از طریق نرم‌افزارهای تشخیص چهره و ثبت آمار، میانگین ساعت بازی ویدئویی برای نوجوانان را محدود کرده است.

درحالی که ملت‌هایی مانند چین و کره‌جنوبی محدودیت‌های شدید و مختلفی را در سال‌های اخیر برای جوانان در خصوص بازی‌های ویدئویی اعمال کرده و نتایج مختلفی هم گرفته‌اند، اما خانواده‌های ژاپنی احساس می‌کنند که برای مواجهه با این موضوع باید متکی به خود باشند.

هرماه گروهی از خانواده‌ها در شهر توکیو گردهم آمده و داستان‌ها و استراتژی‌های خود را برای مقابله با عادت کودکانشان در این زمینه‌ با یکدیگر مبادله می‌کنند.

ساکیکو کورودا بنیانگذار این گروه می‌گوید به طور معمول کودکان در ژاپن بازی‌های ویدئویی را از دوران دبستان آغاز می‌کنند ولی محدودیت‌های کرونایی باعث شده تا ساعت بازی آنها افزایش یابد.

وی که این گروه را به طور غیررسمی در سال ۲۰۱۹ ایجاد کرده است، می‌گوید: بسیاری از والدین واقعا نمی‌دانند که چگونه با این موضوع مقابله کرده و از کم کاری دولت و صنعت بازی نگران هستند.

سازمان بهداشت جهانی «اختلال بازی» را به عنوان رفتاری توصیف می‌کند که منجر به «آسیب قابل توجه» در زمینه‌هایی مانند روابط، تحصیل یا کار می‌شود و درمان آن دست کم به یک سال زمان نیاز دارد.

از آن جایی که بازی ویدئویی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر همزمان می‌شود، تشخیص اعتیاد به این بازی‌ها دشوار است و پزشکان می‌گویند از زمان همه‌گیری کرونا، والدین نگرانی بیشتری درباره کودکان و نوجوانان خود در این زمینه دارند.

براساس نتایج یک پژوهش انجام شده توسط وزارت آموزش ژاپن در ماه آوریل، ۱۷ درصد از کودکان بین سنین ۶ تا ۱۲ سال به طور میانگین روزانه چهار ساعت از وقت خود را صرف بازی ویدئویی می‌کنند. این رقم ۹ درصد بیشتر از مدت زمان مشابه برای سال ۲۰۱۷ است. همچنین میانگین ساعتی که کودکان بین ۱۲ تا ۱۵ سال نیز صرف این بازی‌ها می‌کنند، حدود چهار ساعت تخمین زده شده است.

دولت چین در ماه نوامبر اعلام کرد اعتیاد جوانان به بازی‌های ویدئویی را «حل» کرده است. این کشور برای حل این موضوع از طریق نرم‌افزارهای تشخیص چهره و ثبت آمار، میانگین ساعت بازی ویدئویی برای نوجوانان را به سه ساعت در هفته محدود کرده است.


منبع:ژاپن تایمز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
بچه رو ولش کنی صب تا شب میخواد پلی استیشن بازی کنه
آخرین اخبار