چرا مالیات بر خانه‌های خالی به درستی اجرا نشده‌ است؟+فیلم

قانون مالیات بر خانه‌های خالی در کشور اجرایی شده اما تاکنون میزان مالیات وصولی از این بخش ناچیز بوده است.

علت اثربخش نبودن مالیات بر خانه‌های خالی در نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی-نظام مالیاتی عادلانه و هوشمند بحث و بررسی شد.

منظور رئیس سازمان امور مالیاتی می گوید: مبنای اطلاعاتی خانه‌های خالی غلط بوده‌است. ۵۲۰ هزار خانه خالی به ما ابلاغ کرده اند، اما ما مطمئن نیستیم از این میزان چه تعدادی قابل وصول است.

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است: سامانه املاک و اسکان پیش نیاز اجرای مالیات بر خانه‌های خالی است، اما تاکنون اجرایی نشده است.

او می گوید: ابلاغ ۵۲۰ هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی غیرقانونی بوده و بر اساس محاسباتی که در قانون قبل بود این اتفاق افتاده است. وزارت راه و شهرسازی قائل به این نوع مالیات نبود و در عمل سامانه املاک و اسکان را به شکست کشیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
داده ها و اطلاعات درست نبود والا چرا از ۵۲۰ هزار خانه خالی ۲۳۰ هزار شکایت میرسه تعداد کارمندهای شهرداری و مالیات و وزارت مسکن بیش از ۵۲۰ هزاره اشکال اینه ادارات دولتی نمیتونن با جامعه ارتباط بگیرن و در دفترشون میخوان مسایل رو حل کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
چون چاقو که دست خودش رو نمیبره (مجری و ذینفع یکیه) ! روز به روز غارتگر گردن کلفت تر میشه و از آنطرف چه بخواهیم و چه نخواهیم خق ضعیف را پایمال تر خواسته ایم ! بازی با اعتماد عمومی تا کی ! بعد چند سال رسانه ایی شدن و اثر بخشی موضوع برای مردم و صرف هزینه های سنگین در به ثمر نشستن آن در مهار غول گرانی ها و کشیدن تزمز سود جویان عده ایی سوار برقانون بر قانون مملکت و عموم مردم همچنان میخندند و میتازند!!!
Iran (Islamic Republic of)
وجدان
۰۶:۰۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
سنگ بنا از اول اشتباه گذاشته شد تا کار انجام نشود.تعیین خانه خالی چه ربطی به وزارت مسکن و شهرسازی داره؟ باید از طرق مختلف مانند شهرداری و تیم های اداری متردد در محلات مانند کارکنان آب و برق و گاز که کنتور ها رو می نویسند و یا دیگر مطلعین محلی این مهم انجام میشد تا این همه اشتباه در تشخیص و اعتراضات بحق مردم را در پی نمی داشت.یقه سفید ها خوب بلدند چجوری طرح بدهند که مسیر قانون به بیراهه بره و ابتر بمونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
برای ابنکه معلوم نشه چی به چیه کی به کی آدرس غلط بهترین گزینه ست!
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۲:۰۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
خانه که مثل اسلحه و سکه نیست که قاچاقش کنن. ولی میشه مسکن رو قاچاق کرد. راهش همین مالیات ندادنه.
آخرین اخبار