۲ هزار خانوار مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی تویسرکان هستند

رییس بهزیستی تویسرکان گفت: ۲ هزار خانوار مستمری بگیر در تویسرکان زیر پوشش این سازمان هستند.

شهرام کلوندی افزود: ۲ هزار خانوار مستمری بگیر در تویسرکان زیر پوشش هستند که از این تعداد هزار و ۵۰۰ خانوار در حوزه توانبخشی و مابقی در حوزه اجتماعی هستند.

او گفت: همه افراد از بیمه به صورت کارفرما یا خویش فرما برخوردارند که حق بیمه پرداختی از سوی فرد، به حساب آن‌ها واریز می‌شود، از آنجا که بیمه بازنشستگی بدون بیمه درمانی است هزینه‌های درمان طبق دستورالعمل و چهارچوب قانون به آن‌ها پرداخت می‌شود.

رییس اداره بهزیستی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه هزینه ساخت مسکن به معلولان زیر پوشش پرداخت می‌شود، گفت: علاوه بر وام مسکن مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان برای روستا و ۲۰۰ میلیون تومان در شهر به صورت بلاعوض و همچنین هزینه مناسب سازی منازل به افراد پرداخت می‌شود.

کلوندی گفت: در خصوص وام اشتغال امسال اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ برای ۱۳۱نفر درنظر گرفته شده که همه به بانک معرفی شده‌اند و تا کنون ۷۰ نفر مبلغ ۷ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

او با تاکید بر ضرورت مناسب سازی معابر و اماکن عمومی قانون حمایت از حقوق معلولین، گفت: از آنجا که جامعه هدف ما شامل معلولان، جانبازان، سالمندان و کودکان هستند باید بتوانند از همه خدمات استفاده کنند از این رو طی بررسی‌های انجام شده مناسب سازی در شهرستان در دو بیمارستان و برخی از ادارات خدمت رسان، معابر، تفرج‌گاه‌ها و مکان‌های زیارتی انجام شده است و برخی هنوز کامل نشده و نیاز به کار دارد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان تویسرکان افزود: ملاک و هدف ما دسترس پذیری مکان‌هایی مثل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مرکز بهداشت، بنیاد شهید، بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز است که معلولان مراجعه بیشتری دارند.

کلوندی تصریح کرد: در برخی خیابان‌های سطح شهر خطوط شیاردار ایجاد شده، اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم که با دستور فرماندار و همکاری دستگاه‌های اجرایی این مسئله را با قوت بیش از پیش پیگیری می‌کنیم تا عزیزان معلول هم بتوانند مانند افراد عادی از خدمات جامعه بهره‌مند شوند.

برچسب ها: بهزیستی ، مسمری بگیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.