۱۱۰ محیط‌بان از مناطق حفاظت شده آذربایجان غربی محافظت می‌کنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: ۶۷۰ هزار هکتار اراضی ملی و مناطق حفاظت شده تحت پوشش در استان داریم که ۱۱۰ محیط‌بان به صورت شبانه روزی از این مناطق محافظت می‌کنند.

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: این مساحت اراضی ملی تحت پوشش در قالب هشت منطقه پارک ملی دریاچه ارومیه، منطقه حفاظت شده گدار نقده، منطقه حفاظت شده میرآباد سردشت، مراکان خوی، تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد، غار آبی سهولان و منطقه حفاظت شده دشت سوتاو حمامیان بوکان است.

وی اظهار کرد: طبق سرشماری اخیر در پارک ملی دریاچه ارومیه و منطقه حفاظت شده مراکان و سایر مناطق شاهد افزایش جمعیت حیات وحش هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی ادامه داد: افزایش جمعیت حیات وحش نشان می‌دهد که امنیت زیستگاهی وجود دارد و از شکار و صید غیرمجاز نیز با قطعیت در این مناطق جلوگیری شده است.

شهند با بیان اینکه شهرستان مرزی اشنویه از تنوع زیستی خوبی بهره‌مند است، اضافه کرد: تا سال آینده ۳۰ هزار هکتار اراضی در این شهرستان به منطقه حفاظت شده تبدیل می‌شود که کار‌های مقدماتی آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه با این اقدام مناطق حفاظت شده از نظر تنوع زیستی و دخل و تصرف محافظت می‌شوند، گفت: از نظر صنایع آلاینده در اشنویه با مشکل خاصی مواجه نیستیم و منشا آلودگی در این شهرستان آلودگی هوای خارج از مرز و ریزگرد‌ها است.

شهند یادآور شد: درصدد هستیم از محل منابع ملی یک دستگاه سنجش کیفیت هوا با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال خریداری و در این شهرستان نصب و مستقر کنیم که در خصوص پیش آگاهی وضعیت هوا کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست در سفر به اشنویه با فرماندار در خصوص مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.