بازسازی ترمینال فرودگاه مهرآباد یک ضرورت است

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: ترمینال فرودگاه مهرآباد در شان مردم و مسئولان نیست، همواره برنامه ریزی برای بازسازی این فرودگاه‌ باید انجام شود.

آقای حمید رضا سیدی گفت: ماموریت شرکت فرودگاه‌ها در دو حوزه احداث توسعه و نگهداری  و ناوبری هوایی  کشور است، اکنون  ۵۳ فرودگاه تحت مالکیت و مسئولیت و در حوزه ناوبری هوایی کشور که از طریق سامانه های متعدد در سطح کشور  در حال بررسی است

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ۱۲۰ سامانه دستگاه به این حوزه در حال سرویس دهی است و این اطلاعات منتقل می شود و روزانه به ۱۵۰۰ دستگاه سرویس  ارائه می شود .

او می‌گوید: حوزه ناوبری و تامین تجهیزات این دو حوزه را در اولویت برنامه های خود قرار داده ایم.

 سیدی گفت‌: برای ۲۴ میلیون مسافر در ۸ ماه گذشته سرویس دهی صورت گرفته که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش  داشته است. 

این مقام مسئول گفت: در حوزه توسعه فرودگاه بزرگترین پروژه فرودگاه مهرآباد با ۷۵۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده است و این برنامه  جزء استاندارد ترین باندهای خاورمیانه است.

 او گفت: به زودی برای ۱۰ پروژه ۴۵۰ میلیارد تومان اطلاع رسانی می شود و هر سه ماه برنامه ریزی کردیم، پروژه  های جدیدی  را به  بهره برداری برسانیم. همچنین تا هفته دولت سال آینده ۱۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در دست اجرا است که به بهره‌برداری خواهد رسید.

سیدی گفت: درحوزه تامین تجهیزات به خودکفایی  ۱۰۰ درصدی رسیده ایم و بخش های مختلف  تحریم را پشت سر گذاشته ایم و با استفاده از امکانات د تجهیزات داخلی در این بخش پیشرفت چشم گیری داشته ایم.

سیدی گفت:۱۵ سال فرودگاه مهرآباد  را ضعیف و فقیر نگهداری  کرده ایم و با این وعده که قرار است یک فرودگاه دیگر در خارج از کشور ساخته شود. فرودگاه از ۱۷۰۰ هکتار به ۱۰۷۰ هکتار رساندیم.

 او گفت: امسال ۱۶ میلیون مسافر از این فرودگاه جابه جا شده  این فرودگاه هیچ وقت تعطیل شدنی نیست و فرودگاه داخلی باید توسعه دهیم .

 سیدی گفت: فرودگاه مهرآباد را دوباره احیا کنیم چراکه از لحاظ ترمینال این فرودگاه در شان مردم و مسئولان و مردمی نیست . براین اساس ترمینال ۱۰۰ هزار متری را  باید بسازیم و یک ماهه امکان طراحی این ترمینال بزرگ نیست. تا هفته دولت تکلیف طراحی را به سرانجام برسانیم وبخشی از اراضی را آزاد کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار