اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به دانشگاه محقق اردبیلی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

محمد علی زلفی گل از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و گفت: از این مبلغ ۸۰ میلیارد ریال چند روز قبل به حساب دانشگاه واریز شده و مابقی هم تا پایان سال واریز می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که برای سفری یک روزه به استان اردبیل سفر کرده است، صبح امروز در نشست با روسای دانشگاه‌های استان اردبیل، استاندار و نمایندگان استان اظهار کرد: از ظرفیت‌های دور اول سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل به خوبی استفاده نشده است و مقایسه مصوبات استان‌های دیگر با این استان این وضعیت را نشان می‌دهد.

زلفی گل اضافه کرد: وزارت علوم برای جبران کاستی‌ها و استفاده از ظرفیت سفر دوم رئیس جمهور به این استان همکاری می‌کند و مسئولان استان و روسای دانشگاه‌ها نیز از هم اکنون در این رابطه برنامه‌ریزی کنند.

او ادامه داد: ۱۵۰ میلیارد ریال برای توسعه و تقویت دانشگاه محقق اردبیلی اختصاص داده بودیم که ۸۰ میلیارد ریال آن چند روز قبل به حساب دانشگاه واریز شده و بقیه هم تا پایان سال واریزخواهد شد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری یادآورشد: دانشگاه محقق اردبیلی از حیث رعایت نسبت تعداد اعضای هیات علمی به شمار کارمندان جزو دانشگاه‌های تراز اول کشور است و سازمان برنامه و بودجه بر رعایت این اصل اهمیت قائل بوده و بودجه این قبیل دانشگاه‌ها را افزایش می‌دهد.

زلفی گل همچنین در رابطه با دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: این دانشگاه را جزو خانواده آموزش عالی می‌دانیم و به لحاظ اهمیت تعلیم و تربیت، برای تقویت اعضای هیات علمی و امکانات آن همکاری می‌کنیم.

او همچنین برای حل مشکلات خوابگاه دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی و کمک به تجهیز کارگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اردبیل قول مساعد داد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری شب گذشته و با استقبال سید حامد عاملی استاندار اردبیل وارد استان شد. وی صبح امروز در و آغاز برنامه‌های خود در استان اردبیل با حضور در مزار شهدای گمنام به این شهدا ادای احترام کرد. وزیر علوم در ادامه برنامه‌های امروز خود از پروژه‌های در حال اجرای دانشگاه‌های استان بازدید خواهد کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار