هشدار وزیر سابق صهیونیستی:

کابینه نتانیاهو می‌خواهد جنگ «یاجوج و ماجوج» به راه بیاندازد

الشرق الاوسط نوشت نگرانی‌های بین المللی و منطقه‌ای از کابینه‌ای که قرار است به ریاست بنیامین نتانیاهو تشکیل شود درحال افزایش است.

پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت در حالی که نتانیاهو به روزنامه نیویورک تایمز حمله می‌کند و آن را به تضعیف کابینه خود که قرار است روز چهارشنبه اعلام شود متهم می‌کند، یکی از وزرای سابق رژیم صهیونیستی درباره سیاست‌های این کابینه هشدار داد و گفت: احزاب افراط گرای صهیونیسم مذهبی که حکومت آینده را به دست خواهند گرفت ممکن است به طور مستقیم یا غیرمستقیم در تقویت روند تحریم اسرائیل (BDS) سهیم شوند.

«یوسی بیلین» که در حکومت‌های قبلی وزیر دادگستری و معاون وزیر خارجه بود گفت: در طول سالیان دراز آن حکومت‌ها از راست گرفته تا میانه و چپ گرا تلاش کردند جهانیان را متقاعد کنند که وضعیت موجود در مناطقی که سال ۱۹۶۷ اشغال شدند تا زمان محقق شدن توافقنامه صلح با فلسطینی‌ها موقت است.

او افزود: حکومت‌های قبلی از همین راه در کرانه باختری و پیش‌تر در نوار غزه شهرک‌هایی ایجاد کردند، اما آیا اسرائیل اکنون می‌تواند ادعا کند که همه چیز موقت است؟ در آینده نزدیک اگر صلحی دائمی با فلسطینی‌ها امضا شود اشغالگری تمام می‌شود یا این که راهبرد صهیونیسم مذهبی افزایش تنش تا سرحد جنگ یاجوج و ماجوج است که اسرائیل در آن ظاهرا می‌تواند کار‌هایی بکند که فقط زیر شعله جنگ قابل انجام است مانند آنچه که اردن از آن می‌ترسد یعنی تکمیل طرح طرد عرب‌ها از سرزمین‌های غرب رود اردن.

افراطی های کابینه نتانیاهو

نتانیاهو روز دوشنبه به روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به علت سرمقاله روز شنبه آن با حمله کرد، زیرا در آن عنوان شده بود که حکومت راست گرای آینده به ریاست نتانیاهو رژیم صهیونیستی را به خطر می‌اندازد.

او در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی در پاسخ به این مقاله مدعی شد: نیویورک تایمز بعد از آن که هولوکاست را در صفحات آخر خود دفن کرد و طی چندین دهه در صفحات نخست خود اسرائیل را شیطان معرفی کرد اکنون به شکلی خجالت آور به دنبال تضعیف حکومت منتخب اسرائیل است.

نتانیاهو در روز‌های گذشته از طریق یک رشته گفتگو با شبکه‌های اروپایی و آمریکایی کوشید نگرانی بین المللی و منطقه‌ای از حکومتش را کاهش دهد که شامل احزاب راست گرای افراطی از جمله صهیونیسم مذهبی و قدرت یهود خواهد بود که به اعطای اختیارات گسترده به آن‌ها ملزم شده است.

او در گفتگو‌های اخیر خود گفت: ایتمار بن غفیر رئیس قدرت یهود که یک راست گرای افراطی است و وزارت امنیت رابه عهده خواهد گرفت مواضع معروف خود در مورد اخراج عرب‌ها را تغییر داده است، اما بن غفیر همچنان اظهاراتی افراطی ضد فلسطینی‌ها بیان می‌دارد چنان که بتسلئیل اسموتریچ ، رئیس حزب صهیونیسم مذهبی آشکارا از شهرک سازی و الحاق اراضی کرانه باختری سخن می‌گوید.

از سوی دیگر نتانیاهو مشغول نهایی کردن قوانینی است که رفقایش به عنوان شرط ائتلاف با او وضع کردند و نزدیکان او اعلام کردند که نتانیاهو قصد دارد روز چهارشنبه کابینه خود را معرفی کند که از شش حزب راست گرا از جمله لیکود، صهیونیسم مذهبی، قدرت یهود، نوعام، شاس، یهودوت هتوراه تشکیل شده است و مجموع نمایندگانش به ۶۴ تن از اصل ۱۲۰ کرسی در پارلمان اسرائیل یا همان کنست می‌رسد.

نتانیاهو به هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی ابلاغ کرد که مذاکرات برای تشکیل کابینه را با موفقیت به پایان رسانده و فقط برخی اصلاحات فنی برای ارائه آن به کنست باقی مانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
مقامات ریا کار صهیونیستها هم ادعا میکنن با حضرت موسی ( ع ) دائم در تماسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
با این اوصاف باید از الان در آمادگی صددرصد باشیم
آخرین اخبار