۳۰ هکتار جنگل‌کاری در اسدآباد اجرا شد

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از اجرای ۳۰ هکتار جنگل‌کاری بلوط و بادامک در اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

بهزاد شاهمرادی گفت: به منظور افزایش جنگل‌کاری، پویشی با عنوان جنگل‌کاری با بذر در شهرستان راه اندازی شد که در این برنامه پویش مشارکتی مردمی در سطح ۳۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان با مشارکت جمعیت هلال احمر، دانشجویان دانشگاه سیدجمال و همیاران طبیعت طی یک هفته جنگل‌کاری با بذر بلوط و بادامک انجام شد.

او درباره چرایی انتخاب بذر بلوط و بادامک تصریح کرد: این نوع بذر‌ها بومی منطقه هستند و در برابر کم آبی و سرما مقاومت کرده و رشد می‌کنند.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد همچنین با اشاره به اینکه منابع طبیعی شهرستان هر ساله دارای طرح‌های مرتع داری مختلفی از جمله بذرکاری، بذرپاشی و کشت گیاهان دارویی است، خاطرنشان کرد: امسال هم در سطحی افزون بر ۲۰۰ هکتار با مشارکت مردم در سطح مراتع روستا‌های مختلف شهرستان عملیات کپه‌کاری و بذرکاری گیاهان مرتعی انجام شد.

شاهمرادی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد فاقد جنگل طبیعی است، ادامه داد: یکی از سیاست‌های این اداره توسعه فضای سبز و جنگل دست‌کاشت در این شهرستان بوده که با توجه به گستردگی عرصه منابع طبیعی، مشارکت مردمی در قالب پویش‌ها در این امر نقش موثری خواهد داشت.

او یادآور شد: این شهرستان با وسعت ۱۱۹۵ کیلومترمربع دارای ۵۹ هزار هکتار اراضی ملی بوده که از این میزان ۵۳ هزار و ۸۱۹ هکتار به صورت مرتع است.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد با تأکید بر حفظ اکوسیستم منابع‌طبیعی خاطرنشان کرد: منابع‌طبیعی اسدآباد در راستای سیاست‌های اداره‌کل منابع‌طبیعی استان و سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری کل کشور با تأکید بر چهار محور اساسی حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری انجام وظیفه می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.