معاون روابط عمومی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از کشف و شناسایی کارگاه تولید کودشیمیایی تقلبی در شهرستان کبودراهنگ خبر داد.

علی اکبر کریم‌پور گفت: با رصد اطلاعاتی انجام شده در حوزه تولید و توزیع کود‌های تقلبی یک کارگاه تولید و توزیع کود تقلبی توسط اطلاعات سپاه ناحیه کبودراهنگ کشف و شناسایی شد.

او افزود: این کارگاه اقدام به تولید کود تقلبی از نوع کودهای۲۰*۲۰*۲۰ (NPK) و کود سولفات آمونیوم می‌کرد که توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) هشت تن کود تقلبی به ارزش ریالی ۳.۵ میلیارد ریال از این کارگاه در شهرستان کبودراهنگ کشف و ضبط شد.

معاون روابط عمومی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ادامه داد: متهم در این کارگاه با مخلوط کردن خاک سفید، نمک، پودر سنگ و رنگ دانه و بسته‌بندی آن در کیسه‌های ۱۰ کیلویی کود (NPk) با برند کشور هلند و کیسه‌های ۵۰ کیلویی سولفات آمونیوم با برند یک شرکت ازبکستانی قصد داشت کود‌های تولیدی را در بازار توزیع کند.

او ادامه داد: با هماهنگی سازمان تعزیرات و اداره صمت، محموله‌های تولیدی توقیف و فرد خاطی بازداشت شد و پرونده کشفیات برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی ارجاع شد.

کریم‌پور بیان کرد: همچنین در این کارگاه علاوه بر کود‌های تقلبی، مقدار ۷۴۴۰ کیلوگرم توتون قاچاق و ۳۲۳۰ بسته تنباکوی خارجی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال نیز کشف شد.

او در پایان خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی ۱۱۴ بسیج سازمان اطلاعات سپاه همدان آماده دریافت گزارشات همشهریان در زمینه احتکار، فساد و هر گونه جرائم اقتصادی و امنیتی و اجتماعی است.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.