صدور بیش از ۹۰۰ گواهینامه صادراتی و وارداتی در استان اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از صدور ۹۳۹ گواهینامه صادراتی و وارداتی در استان طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

هاشم علایی گفت: با توجه به این‌که اداره‌کل استاندارد بر همه کالا‌های صادراتی و وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی نظارت دارد، در ۹ ماهه سال جاری ۹۳۹ گواهینامه صادراتی و وارداتی در استان اردبیل صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل افزود: ۸۹ فقره از این اظهارنامه‌ها از نوع انطباق کالا‌های صادراتی و ۸۱۳ فقره نیز از نوع انطباق کالا‌های وارداتی بوده و همچنین تعداد ۲۴ گواهینامه تعیین ماهیت صادراتی و ۱۳ گواهینامه تعیین ماهیت وارداتی در این مدت صادر شده است.

علایی ادامه داد: بیش‌ترین اقلام صادراتی شامل خرما، کشمش، برگه زرد آلو، روکش ملامینه و زغال تهیه شده از آخال بوده است که پس از ارزیابی کارشناسان این اداره‌کل به مقصد کشور‌های افغانستان، روسیه، گرجستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

او با بیان این‌که کنترل کیفی کالا‌های صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالا‌های نامرغوب به‌منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالا‌های مشابه خارجی و حفظ بازار‌های بین‌المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است، گفت: کنترل کیفیت کالا‌های وارداتی مشمول استاندارد اجباری به‌منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالا‌های نامرغوب خارجی نیز از جمله وظایف سازمان محسوب می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار