جمع آوری ۱۸ میلیارد تومان زکات در استان اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در ۹ ماه امسال بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان زکات در استان اردبیل جمع‌آوری شده است.

علیرضا حسین‌نژاد گفت: از این مبلغ ۶ میلیارد تومان زکات فطریه و چهار میلیارد تومان زکات واجب بوده و مابقی نیز مربوط به زکات مستحب است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل می گوید: ۹۰ درصد این مبلغ برای تأمین معیشت، حوزه درمان، مسکن و هزینه‌های تحصیلی فقرا و نیازمندان هزینه شده و تنها ۱۰ درصد به پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه نظیر مسجد و غسالخانه اختصاص یافته است.

او با قدردانی از ائمه جمعه و عاملان زکات در بخش‌ها و شهرستان‌ها گفت: احیای فریضه زکات به عنوان واجب الهی با همکاری خوب این تلاشگران میسر شده و دبیرخانه زکات نیز در کمیته امداد فعالیتی مستمر دارد.

حسین‌نژاد می گوید: ۴۳ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند که ما افتخار خدمت‌رسانی به این خانواده‌های نیازمند را داریم و سعی ما بر این است تا در حوزه‌های مختلف خدماتی متنوع به آنها ارائه کنیم.

او به اهمیت و جایگاه زکات نیز اشاره کرد و گفت: در حقیقت پرداخت زکات آزمون الهی است که افراد جامعه از «مایحب» پرداختی خود را انجام می‌دهند تا زمینه و بستر توسعه و پیشرفت جامعه در ابعاد مختلف فراهم آید.

حسین‌نژاد به آثار و برکات زکات در امور دنیوی و اخروی اشاره کرد و می گوید: در کنار حمایت و پشتیبانی از فقرای جامعه، زکات بنا به فرموده مقام معظم رهبری یک حکم شاخص نظام‌ساز و حرکت تحول‌آفرین در جامعه محسوب می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با برگزاری جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات در استان اردبیل به عنوان پانزدهمین استان کشور، سعی ما بر این است تا شرایط مناسبی را در فرهنگ‌سازی این فریضه واجب الهی فراهم کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.