صحبت‌های معاون سیما در باب گلایه رهبر انقلاب

شبِ گذشته گفت‌‌وگوی ویژه خبری تلویزیون هم به علل کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی در مسائل مربوط به حوادث تروریستی و جنایات دشمنان پرداخت.

رهبر معظم انقلاب روزِ گذشته در دیدار با خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ ضمن توصیه به دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای ساخت آثار هنری در این زمینه‌ها، فرمودند: «ما در مسائل مربوط به حوادث و تاریخ انقلاب اسلامی و جنایت‌های دشمنان از نظر کار رسانه‌ای و تبلیغی، کوتاهی داریم به‌گونه‌ای که نسل جوان ما اطلاعات زیادی از حوادث گذشته از جمله جنایات منافقین ندارد.»

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: «تبیین این واقعیت‌ها جزو وظایف فعالان بخش‌های هنری، تبلیغی و نگارشی و همه دستگاه‌های فرهنگی است.»

شبِ گذشته گفت وگوی ویژه خبری تلویزیون هم به علل کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی در مسائل مربوط به حوادث تروریستی و جنایات دشمنان اختصاص پیدا کرد.

محسن برمهانی معاون سیما درباره فرمایشات رهبر انقلاب و گلایه ایشان به دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای کم‌کاری و کوتاهی در ساختِ آثار هنری مناسب و مؤثر که بتواند نسل جوان را نسبت به چهره پلید منافقین و جنایات ایشان آگاه کند، صحبت‌هایی داشت.

او در پاسخ به این سؤال که صداوسیما در معرفی جنایات منافقین و دشمنان نظام جمهوری اسلامی و عملیات تروریستی چقدر آثار داشته و آیا ضرباهنگ آن متناسب بوده و یا باید سرعت‌مان را بیشتر کنیم، تأکید کرد: به نظرم می‌آید در ابتدای صحبت‌های خودم، یک یادآوری داشته باشم در چه شرایطی این گفتگو را انجام می‌دهیم؛ در شرایطی که عملکرد مجموعه رسانه‌ای کشور، حتماً سازمان صداوسیما به عنوان بزرگترین دستگاه رسانه‌ای کشور در رأس آن قرار دارد مورد نقد رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

معاون سیما خاطرنشان کرد: به نظرم قبل از اینکه بگویم طی سال‌های گذشته چه کار‌هایی انجام شده که حتماً شده، بگویم که به عنوان یک مسئول در رسانه ملی به نمایندگی از کلیه دست‌اندرکاران و مدیران رسانه ملی طی سه دهه گذشته چه نسبت به این موضوع غفلت داشتند که داشته‌ایم حتماً از مردم به ویژه نسل جوان‌مان باید عذرخواهی کنیم. واقعاً کار نکردیم و اتفاقی که باید می‌افتاده و نیفتاده، ذهن نسل امروز ما پُر از شبهه است و خوب است برای همه‌مان یادآوری شود.

برمهانی در خصوص اینکه موانع کار کجا بوده و الان کار‌ها و محتوا‌هایی را متناسب با موضوع نشان دادن تصویرِ پلید جنایات منافقین در دست دارید، افزود: هم در حوزه سریال نمایشی کار انجام شده و حوزه برنامه‌های گفت‌وگومحور و هم گونه‌های مستند؛ کار‌های کمی هم انجام نشده است. شاید در ۳۰، ۴۰ ساله گذشته این کار‌ها را لیست کنیم یک تعدادی را به ما می‌دهد. اما ما چند مسئله را در صداوسیما داریم. ما مقطعی از تاریخ خودمان را پشت سر می‌گذاریم که پُر قهرمان‌ترین دوره تاریخ ایران است که کوچکترین آن‌ها به لحاظ سنی البته شهید فهمیده است که امام‌مان فرمودند رهبر ماست.

وی با اشاره به اینکه باید قهرمان و ضدقهرمان با همدیگر معرفی شوند، تصریح کرد: در این دوره تاریخی کم‌کاری این است سینما و تلویزیون ما از قهرمان خالی شده است. چرا سینمای ما تضعیف شده؟ داستان زمانی شکل می‌گیرد قهرمان و ضدقهرمان با هم دیگر معرفی شوند. رهبر انقلاب فرمودند بحث نمایش چهره پلید منافقین. این‌ها بهترین ضدقهرمانان هستند و بهترین معرفی از ضدقهرمان را باید با نمایش چهره وقیح این‌ها داشته باشیم.

معاون سیما در خصوص این موضوع که چرا در این مقطع پُرقهرمان آثار کمتری با این موضوعات می‌بینیم، ابزاری که بهترین برای روشنگری نسل جوان است، بیان کرد: در دوره تحولی سازمان صداوسیما، ۱۲ بخش و میز تخصصی برای این موضوع درنظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها تاریخ معاصر انقلاب اسلامی است.

او در پایان به جدیدترین آثار در دست تولید و پخش با این موضوع اشاره کرد و افزود: در یکی دو ماهه گذشته یک دفتر فیلمنامه در ذیل معاونت سیما راه‌اندازی شده است. من آخرین آماری که گرفتم ۷ سریال با موضوع جنایات منافقین در تاریخ معاصرمان و حوادث پس از انقلاب داریم. بخشی نگارش‌شان رو به اتمام است و بخشی هم در حال نگارش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار