آغازبه‌کار دو ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با راه اندازی دو ایستگاه جدید، تعداد ایستگاه های سنجش کیفیت هوای شهرداری اصفهان به ۱۱ ایستگاه رسید.

حسین حق‌شناس گفت: یکی از مهمترین مسائل در سنجش آلاینده‌ها در شهر اصفهان جانمایی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا است.

او با بیان اینکه هر گونه تحلیل علمی در زمینه آلودگی هوا و تصمیم ‎گیری در مورد کاهش و کنترل آن به داده‌های مربوط نیاز دارد، افزود: به همین منظور ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌ها باید در مکان‌هایی قرار گیرند که نمایش درستی از وضع آلودگی را نشان دهد، بنابراین موقعیت مکانی ایستگاه‌ها از حساسیت بالایی برخوردار است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در اصفهان نصب شده است، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ دو دستگاه دیگر به ارزش ۲۷ میلیارد ریال خریداری و در محل‌های پرتراکم و پرتردد همچون میدان استقلال (دانشگاه صنعتی) و سپاهان شهر که معمولاً به نظر می‌رسد آلودگی‌های زیست محیطی بالایی دارند، نصب شد.

حق شناس افزود: با نصب این دو سامانه  و بررسی آزمون و خطای عملکرد آنها، امروز این ایستگاه‌ها به چرخه گزارش دهنده‌های آلودگی هوا اضافه شد و تعداد آن‌ها به ۱۱ ایستگاه رسید.

او یادآور شد: سنجش آلودگی هوا شامل ذرات معلق، دی اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن، مونوکسید کربن و ازن است که این ذرات حاصل سوخت مازوت و سوخت ناقص خودرو‌های سنگین، نیمه سنگین و سبک و موتورسیکلت ها هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.