رکورد بالاترین ترافیک در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ شکسته شد

مدیرعامل گوگل اعلام کرد که ترافیک این موتور جست‌و‌جو، روز برگزاری فینال جام جهانی ۲۰۲۲، رکوردهای قبلی که در زمان برگزاری این مسابقات داشت را شکست.

سوندار پیچای یک روز پس از برگزاری فینال جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، در توئیتی اعلام کرد:

موتور جست و جوی گوگل، رکورد بالاترین ترافیکی که در ۲۵ سال گذشته در زمان برگزاری فینال جام جهانی فیفا داشت را شکست.

انگار که کل دنیا در حال جست و جوی یک موضوع بودند.

این شرکت اینترنتی، پیش از برگزاری این بازی، قابلیت‌های جدیدی برای کمک به تحکیم موقعیت خود به عنوان منبع جدیدترین اطلاعات عرضه کرده بود.

پیدا کردن فهرستی از مسابقه‌های آینده و اطلاعات مربوط به آن ها، راحت‌تر شده بود و کاربران تلفن همراه می‌توانستند اعلان‌ها را برای هر تعداد کشور شرکت کننده در این مسابقات که می‌خواهند، سفارشی کنند.

گوگل تنها شرکتی نبود که شاهد حجم بالای ترافیک در زمان فینال جام جهانی فیفا بود.

ایلان ماسک مدیرعامل توئیتر، در توئیتی اعلام کرد پس از گل فرانسه، رکورد ۲۴۴۰۰ توئیت در ثانیه در این پلتفرم زده شد.

طبق مقاله وبلاگ توئیتر، هشتگ جام جهانی ۲۰۲۲ (WC ۲۰۲۲)، ۱۴۷ میلیارد بار دیده شد که بالاتر از آمار جام جهانی سال ۲۰۱۸ و بیش از دو برابر آمار بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود.

بر اساس توئیت‌هایی که در هر دقیقه ارسال شدند، دو بازی بسیار محبوب، بازی آرژانتین در برابر فرانسه و کرواسی در برابر برزیل بود که در میان پنج بازی محبوب برتر قرار گرفتند و لیونل مسی، بازیکنی بود که بیشترین صحبت‌ها در این پلتفرم شبکه اجتماعی درباره او بود.

پیچای و ماسک تنها مدیران فناوری نیستند که هیجان خود را در طول بازی فینال ابراز کردند. تیم کوک، مدیر عامل اپل هم در توئیتر، این بازی را یکی از فوق العاده‌ترین بازی‌هایی که تاکنون دیده است، توصیف کرد.

مهیا شدن گوگل و توئیتر برای پاسخگویی به نیاز‌های علاقه‌مندان بازی‌های جام جهانی، بدون شک به این پلتفرم‌ها کمک کرد یکی از پلتفرم‌های برتر برای رویداد‌های جهانی مانند جام جهانی فیفا بمانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار