«آخرین عکس» روایتی از زندگی شهید علی مزارعی منتشر شد

کتاب «آخرین عکس» روایت زندگی و خاطرات شهید علی مزارعی از شهدای شهرستان دشتی در آستانه سالروز شهادت این شهید، به قلم غلامعباس احمدی منتشر شد.

نویسنده این کتاب می‌گوید: کتاب «آخرین عکس» روایت‌گر زندگی و خاطرات شهید علی مزارعی از زبان خانواده و همرزمان اوست که در سه فصل با عناوین «جبهه و جنگ»، «خصوصیات اخلاقی» و «خاطرات ماندگار» در ۱۱۲ صفحه گردآوری و تنظیم شده است.

غلامعباس احمدی گفت: شهید مزارعی در آخرین شب قبل از اعزام به جبهه، در حال آماده کردن وسایل سفر، به یکی از همرزمانش گفته بود «این عکس رو بگیر و یه جای مطمئن نگه دار؛ ممکنه یه روزی به دردتون بخوره.» پس از این که خبر شهادت این شهید را برای خانواده می‌آورند از خانواده شهید درخواست می‌شود تا عکسی را از این شهید در اختیار آن‌ها بگذارند و خانواده شهید مزارعی، همان عکس را به عنوان آخرین عکس شهید در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند که همین موضوع سبب شد تا نام «آخرین عکس» برای این کتاب در نظر گرفته شود.

شهید «علی مزارعی» فرزند ابراهیم در ۵ مرداد سال ۱۳۳۷ در روستای «میانخره» از توابع شهرستان دشتی دیده به جهان گشود و در ۴ دی سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسید.

غلامعباس احمدی نویسنده این کتاب، متولد سال ۱۳۵۵، ساکن خورموج و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی رشته تاریخ از دانشگاه اصفهان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.