شیوع کرونا تمام نشده است و ادامه دارد

مدیر دفتر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: یکی از دلایل کاهش ابتلا به کرونا واکسیناسیون است.

شهنام عرشی، مدیر دفتر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درباره وضعیت شیوع کرونا در ایران و جهان گفت: در دو ماه اخیر مرگ و میر بر اثر کرونا در ایران تک رقمی  شده است و موجی از ابتلا نداشته ایم.

او افزود: سویه جدید کرونا در ژاپن، کشورهای اروپایی و آمریکایی باعث افزایش موارد ابتلا در این کشورها شده است.

وی ادامه داد: سویه جدید کرونا هنوز در ایران رصد نشده است؛ البته در هفته‌های آتی ممکن است موج جدیدی از ابتلا به این سویه را داشته باشیم.

عرشی گفت: فقط ۵ درصد ویروس‌ها در ایران از خانواده کرونا هستند. یکی از دلایل کاهش شیوع کرونا در کشور انجام واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی است.

مدیر دفتر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: دو فرضیه عدم استفاده از ماسک و فاصله طولانی مدت بین دو واکسن باعث افزایش شیوع کرونا در جهان شده است.

عرشی افزود: حدود ۸۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال واکسن تزریق کرده اند؛ البته در ماه‌های اخیر میزان واکسیناسیون کاهش یافته است، اما پیش بینی می‌شود با گذشت زمان هر چه فاصله تزریق واکسن بیشتر شود احتمال ابتلا به کرونا نیز افزایش‌ می‌یابد.

عمادی، متخصص بیماری‌های عفونی گفت: ویروس آنفولانزا یکی از شایع‌ترین ویروس ها است. دانش آموزان با رعایت اصول بهداشتی مثل شستن مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک در کلاس  درس می‌توانند این بیماری‌ها را کاهش دهند.

این متخصص بیماری عفونی افزود: عدم رعایت اصول بهداشتی و نزدیکی دانش آموزان  به یکدیگر در کلاس درس منجر به گسترش بیماری شده است.

او خاطرنشان کرد: مسئولین باید آماده باشند تا در صورت بروز موج هشتم آمادگی لازم را داشته باشند. کرونا هنوز تمام نشده است و باید همچنان اصول بهداشتی رعایت شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار