تا پایان امسال؛

بازگشت ۱۶۷ واحد صنعتی سیستان و بلوچستان به چرخه تولید

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۱۶۷ واحد صنعتی در استان قرار است به چرخه تولید برگردند.

خیابانی  استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از سیاست‌های مهم دولت؛ احیای واحد‌های تولیدی تعطیل شده بود که در این استان، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با تشکیل منظم جلسات و کمیته‌های کارشناسی و جلسات تخصصی در بخش احیای واحد‌های تولیدی به توفیقات خوبی دست یافته است.

مدرس خیایابانی افزود: ۷۴ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، شیلات، گردشگری و صنعت و معدن در هشت ماهه امسال احیا شده است و از محل احیای این واحد‌های تولیدی؛ ۱۰۷۳ نفر مشغول به کار شده اند.

حسین مدرس خیابانی ادامه داد: این تعداد بخشی از ۱۶۷ واحدی است که قرار است امسال به چرخه تولید برگردند.

 

وی افزود: احیای واحد‌های تولیدی بسیار حائز اهمیت و به منزله احداث واحد تولیدی جدید است، البته همچنان واحد‌های نیمه فعال و تعطیل در استان وجود دارد که قرارشده دستگاه‌های متولی در قالب یک طرح برنامه‌ریزی شده منسجم، مسائل و مشکلات این واحد‌های تولیدی اعم از مشکلات بانکی، مالیاتی، مسائل مدیریتی، مشارکتی، تامین مواد اولیه و بازار فروش را احصا کنند تا بتوانیم این واحد‌ها را به چرخه احیا برگردانیم.

مدرس‌خیابانی تصریح کرد: شبکه بانکی استان همراهی خوبی با سرمایه‌گذاران دارد، اما شماری از سرمایه‌گذاران به دلیل مسائل اقتصادی توان بازپرداخت تسهیلات شان را ندارند بنابراین نیاز به تسهیل و حمایت دارند.

وی گفت: در نشست این هفته درخواست بخشودگی جرائم دیرکرد و استمهال تسهیلات چند واحد تولیدی بزرگ بررسی و تصمیمات خوبی در راستای تسهیل و رفع موانع تولید این واحد‌ها مصوب شد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بایدزمینه‌ای فراهم شود تا واحد‌های تولیدی مصالح ساختمانی استان بتوانند؛ با استفاده از فرصت و ظرفیت ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن محصولات خود را در بازار به فروش برسانند و زنجیره تولید در این بخش به حرکت دربیاید.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی؛ استان رتبه اول تولید خرما، رتبه اول تولید میوه‌های گرمسیری و رتبه اول تولید محصولات خارج از فصل را دارد و هدف‌گذاری شده تا پایان سال ۱۴۰۱ در بخش تولید مرغ هم خودکفا شویم و در بخش شیلات نیز ۴۰ درصد افزایش تولید داشته ایم.

مدرس خیابانی افزود: سیستان و بلوچستان با دارا بودن ۱۶۰۰ کیلومتر مرز طولانی، تنها بندر اقیانوسی و سواحل بی نظیر مکران؛ حرکت رو به رشد را می‌گذراند و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های بی نظیر این استان استفاده و روند توسعه و صنعتی شدن استان را طی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار