کولاک در آمریکا ۱۷ کشته برجا گذاشت/ قطع برق بیش از یک میلیون مشترک

سرما و یخبندان در آمریکا علاوه بر بروز تصادفات جاده و تلفات جانی، موجب قطع برق در ۲۵ ایالت شده است.

رسانه‌های مختلف آمریکا گزارش دادند که طوفان شدید زمستانی که اوایل این هفته در مناطق مختلف آمریکا آغاز شد، همچنان به ویرانی‌های خود ادامه داد و ۱۷ کشته و بیش از یک میلیون آمریکایی را بدون برق گذاشت.

رسانه‌ها به نقل از مقامات متعدد خاطرنشان کردند که مقامات از شهروندان خواسته اند که از جاده‌ها دور و داخل منازل خود بمانند، زیرا برخی از بزرگراه‌ها بسته شده است. علاوه بر این، هزاران پرواز نیز لغو شدند.

فرماندار ایالت نیویورک در آمریکا از مردم این ایالت خواست که به علت سرمای شدید در خانه خود بمانند و از خانه خارج نشوند.
به گزارش بخش تصویری خبرگزاری فرانسه، کتی هوکول گفت: ما شاهد وزش باد‌های خطرناک و سرد هستیم. در حال حاضر این طوفان غرب ایالت نیویورک را تحت تاثیر خود قرار داده است.

کتی هوکول، فرماندار ایالت نیویورک گفت: جاده هایخ زده اند و همانند پیست اسکیت شده اند. لاستیک‌های خودرو‌های شما نمی‌توانند بر روی جاده‌ها حرکت کنند.

 هوکول گفت: این سرما و یخبندان به این زودی رفع نمی‌شود. این وضعیت تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. باد‌های سرد همچنان خواهند وزید و استخوان شکن خواهند بود.

بر اساس آخرین داده ها، حداقل ۹ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که دلیل آن بدتر شدن شرایط جوی بود. دست کم سه تن نیز در ایالت کنتاکی کشته شدند و در همین حال، قطعی برق در ۲۵ ایالت ثبت شد.

صد‌ها پرواز صبح روز جمعه در فرودگاه‌های اصلی در شمال غربی آمریکا به دلیل یخبندان و طوفان برف لغو شد. فرودگاه سیاتل بزرگترین شهر ایالت واشنگتن ساعت هشت صبح به وقت محلی ۴۴۹ پرواز یعنی ۳۹ درصد از پرواز‌های خروجی و ۴۰ درصد از پرواز‌های ورودی خود را لغو کرد.

در پورتلند آمریکا در همسایگی ایالت اورگان، ۲۰۲ پرواز یا ۴۶ درصد از پرواز‌های خروجی و ۴۱ درصد از پرواز‌های ورودی لغو شد.

در کالیفرنیا، ۵۱ پرواز‌ها در فرودگاه سانفرانسیسکو لغو شد، در حالی که ۷۹ پرواز دیگر بناچار با تاخیر مواجه شدند.

هزاران پرواز در سراسر آمریکا روز جمعه لغو شد و این موضوع سفر‌های تعطیلات کریسمس را مختل کرد.

انتظار می‌رود ترکیبی از طوفان برف و دمای در حد یخبندان در آخر هفته دو سوم مناطق گسترده‌ای از آمریکا دربربگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار