در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هدف از برگزاری کنگره شهدای غواص زنده نگه‌داشتن یاد شهداست

مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: هدف و انگیزه ما از برگزاری اولین کنگره شهدای غواص در سالروز عملیات کربلای ۴ زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهداست.

کشاورز، مدیرعامل منطقه آزاد کیش و رئیس کنگره شهدای غواص در خصوص هدف و انگیزه برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای غواص گفت: هدف و انگیزه ما زنده نگه‌داشتن یاد، نام و پیام شهدا است. دنبال چنین کاری بودیم تا اینکه ایده آن از سمت یکی از همرزم‌های شهدای غواص گفته شد که پس از بررسی‌ها متوجه شدیم؛ این ایده کار جدیدی است که تاکنون در کشور انجام نشده است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

رئیس کنگره شهدای غواص ادامه داد: شهدا در آن زمان کار‌های زیادی انجام دادند و درحال حاضر هم می‌توانند انجام دهند که مهمترین آن‌ها این است که می‌توانند محور وحدت باشند.

مدیر عامل منطقه آزاد کیش گفت: به لطف خدا از زمانی که این کنگره شکل گرفت؛ تمام کسانی که درون سازمان بودند و چه در بخش خصوصی و مردم عادی بودند که تقریبا جمعیت ۲۰ الی ۳۰ هزار نفری از عزیزان را درگیر این موضوع کرده بود؛ همه خودشان آمدند و در این مراسم حضور پیدا کردند.

او ادامه داد: جالب است که بدانید ما هیچ هزینه‌ای از سمت سازمان برای این کنگره انجام نداده‌ایم و شاید آن هزینه خیلی کم بوده است؛ این موضوع از این جهت برای من جای خوشحالی دارد که خود شهدا کاری می‌کنند که مردم در واقع با مال و وقت خودشان حضور پیدا می‌کنند.

مدیر عامل منطقه آزاد کیش گفت: نسل امروز به دنبال الگو‌های واقعی است؛ نه الگو‌های هالیوودی و ما باید یاد و خاطره این عزیزان را که واقعی هستند حفظ کنیم. به نظر من پیامشان به دیگران در هر مقام و پستی که باشند؛ این است که بهترین خود باشید؛ چون در آن زمان بهترین خود بودند و به سواد، پست و موقعیت کاری نداشتند.

او در خصوص استقبال هنرمندان در بخش‌های مختلف این کنگره گفت: انصافا من ندیدم این موضوع را به هنرمندی بگویند و استقبال نکند و نیاید و هرکس جدا از هر تیپ فکری که داشت آمد و گفت: من کاری ندارم؛ چون شهدا چیز دیگری هستند.

کشاورز بیان کرد: استقبال بی‌نظیر بود و در خود جزیره کیش، تنها دو هزار دانش‌آموز در سراسر کشور برای مسابقه ورود کرده بودند. همچنین گالری‌های عکس و پستر‌ها و طرح‌های نقاشی که در این کنگره مشاهده می‌شود؛ کاری از شهر‌های مختلف ایران همچون: مشهد، سنندج، زاهدان، تهران و دیگر نقاط کشورمان است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: امسال سال اول برگزاری ما بود و در واقع آن تجربه واقعی از کنگره را نداشتیم؛ همچنین با یک سری محدودیت‌ها همراه بودیم، اما به لطف خدا این استقبال بی‌نظیر بود. قطعا اگر شرایط مهیا باشد اگر توفیق باشد خودمان سال دیگر برگزاری این مراسم را انجام می‌دهیم؛ همچنین این کنگره در دیگر نقاط کشور و در استان‌های مختلف بچرخد تا تمام مردم بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار